Red Bull Racing's Australian driver Daniel Ricciardo drives on the track during the third practice session of the Formula One German Grand Prix at the Hockenheim circuit on July 30, 2016. / AFP PHOTO / PATRIK STOLLARZ
Vágólapra másolva!
A Mercedesnél és a Red Bullnál azért lobbiztak, hogy lazítsanak a szigoron, vagy legalább legyen következetesebb a szabályozás, de Charlie Whiting szerint ez nem lehetséges.
Miután az Osztrák, a Magyar és a Német Nagydíjon kanyarról kanyarra változott, hogy hol jár büntetés pályaelhagyásért, és ezt a Hungaroringen már a rázókövekbe épített szenzorokkal is ellenőrizték, két csapatfőnök szót emelt az átláthatatlan, következetlen szabályozás ellen.
A Mercedest irányító Toto Wolff azzal a radikális ötlettel állt elő, hogy sehol ne legyen tilos letérni a pályáról, míg Red Bull-os kollégája, Christian Horner szerint még az is jobb lenne, ha az összes kanyarban egyformán büntetés járna a fehér csík mind a négy kerékkel való átlépéséért.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting azonban kitart amellett, hogy elkerülhetetlen a kanyaronkénti szabályozás. Szerinte Wolff és Horner véleménye nem megalapozott.
Én azt gondolom, továbbra is az eddigi utat kell követnünk"
– jelentette ki. „Egyes pályákon vannak bizonyos kanyarok, amelyek kisebb fejtörést okoznak számunkra, de ezeket a problémákat szép sorban megoldjuk."
„A teljes szabadság biztosításában, illetve abban, hogy engedjük a versenyzőket figyelmeztetés nélkül nagyon szélesen fordulni, egyszerűen az a nehézség, hogy így egy alapvetően más, gyorsabb pálya jönne létre, kisebb bukóterekkel."
Az FIA-nak az idén már kellett visszakoznia egy szabályozás, konkrétan a rádiótilalom terén, amelyet a csapatok kérése ellenére tovább szigorítottak, mielőtt kénytelenek voltak lényegében teljesen feloldani.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!