A Honda fejlődése is hozzájárult, hogy a McLaren a tavalyi vergődés után az idén stabilan megvetette a lábát a középmezőnyben, de a japán gyártó motorja még mindig le van maradva a riválisaitól, mindenekelőtt a Mercedestől és a Ferraritól. Az idén eddig kétszer költöttek rá zsetonokat, a kanadai és a brit verseny előtt, amikor a turbón, illetve a belső égésű motoron végeztek módosításokat.
A Hondának még így is megmaradt tíz zsetonja, és a japán cég sportprogramját irányító Haszegava Juszuke megnyugtatta a McLaren rajongóit, hogy ezeket nem fogják parlagon hagyni. „Folyamatosan dolgozunk a fejlesztéseken" – árulta el az F1i.com-nak. „Abban azonban nem vagyunk biztosak, hogy melyik futamon vethetjük be az újításainkat, mert a teljesítmény mellett a megbízhatóságra is oda kell figyelnünk."
„Amint az utóbbit is sikerül biztosítanunk, nem várunk tovább, az első adandó alkalommal bevetjük a fejlesztéseket.
2016-ra még tíz zsetonunk maradt, a célunk az, hogy felhasználjuk az összeset."
Haszegava hozzátette, hogy szerinte a Honda mérnökei gyorsan tanulnak, és szép munkát végeznek, az Autosportnak nyilatkozva ugyanakkor elismerte: a Renault idei fejlődése meglepte őket. A francia gyártó tavaly még jelentős hátrányban volt az éllovasokhoz képest, de feltehetően az előkamrás gyújtás segítségével sikerült nagyot előrelépnie, így a Red Bull üldözőbe vehette a Mercedest.
„Csak a negyedikek vagyunk" – mondta Haszegava. „A sorrend Mercedes, Ferrari, Renault és Honda. A Renault-tól nagyon le vagyunk maradva. Meglepett a fejlődésük, csodálatos munkát végeztek. Jövőre mi is a Mercedes szintjére akarunk kerülni. Egyelőre nem tudom, hogy lehetséges-e, a célunk azonban ez."
Haszegava „hihetetlennek" nevezte a Mercedes teljesítményadatait, viszont úgy vélte, nekik már kevesebb lehetőségük van a további fejlődésre, mert közel kerültek a jelenleg használt technológia korlátaihoz.
Szerinte a Hondának reálisan két-három évre van szüksége ahhoz, hogy elérje ugyanazt a szintet,
a zsetonrendszer eltörlése azonban segíteni fogja őket, mert elmozdítja a „mentális korlátokat."
„A teljesítményünk a tavalyi szezon eleje óta folyamatosan javul, ezt a trendet jövőre is folytatni fogjuk" – ígérte. „Az új motorunk a jelenlegi közvetlen leszármazottja lesz, nem teljesen új koncepcióra fog épülni. A riválisainkhoz képest mi gyorsabban fejlődünk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!