A jelenlegi, 1,6-literes, V6-os hibrid turbómotorok jövője 2020-ig garantált, s bár 2014-ben jórészt negatív fogadtatásban részesült a bevezetésük, a Toro Rosso főnöke úgy véli, most már nincs ok lecserélni őket.
Franz Tost szerint legalább 2025-ig meg kellene tartani a jelenlegi motorformulát.
„2020-ban sem szükséges előállni egy teljesen új szabállyal, hiszen fantasztikus hajtásláncunk van" – mondta az Autosportnak. „Egy nagyon kicsi, turbófeltöltős motor, két energiavisszanyerő rendszerrel és egy akkumulátorral, amelyek mind a jövő technológiáját jelentik. Nem érdemes rászánnunk magunkat nagy változásokra. Inkább a teljesítményt kellene maximalizálnunk egy megadott szinten, és csökkentenünk kellene az árakat."
A mostani csomaggal simán folytathatjuk 2025-ig, és talán még néhány új gyártót is rávehetünk vele, hogy szálljanak be a Forma-1-be."
Tost azért is reméli, hogy nem változtatják meg a motorformulát, mert az megint megdobná a fejlesztési költségeket, teljesen feleslegesen. Szerinte egyébként is meg kellene várni az aerodinamikát és a gumikat érintő 2017-es szabálymódosítások hatásait, mielőtt döntenek a hajtáslánc jövőjéről.
A Toro Rosso egyébként az idén átmenetileg a Ferrari tavalyi motorját használja, de jövőre visszatér a Renault-hoz, amely kibékült az anyacégükkel, a Red Bull-lal. A csapat az idén a konstruktőri 5. helyet szemelte ki, ám jelenleg csak a 6., 36 ponttal a Force India mögött, és mindössze 3-mal a McLaren előtt. A technikai igazgatójuk, James Key úgy véli, bár a motorjuk miatt már hátrányban vannak, az autójuk rendben van, csak operatív téren gyakran „cserbenhagyják magukat", apróságokon csúszva el.
„A K+F terén vannak hiányosságaink, de ez nem a szakértelem, hanem az erőforrások szűkösségének tudható be. Egyes embereink egyszerűen túl vannak hajszolva" – mondta Key. „Ezért meg kell találnunk a módját az erőforrásunk átcsoportosításának a K+F-re, hogy bizonyos dolgokat jobban megértsünk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!