A DTM hungaroringi versenyhétvégéjét a riválisainál könnyebb autóval versenyző Audi uralta, a szombati hatos siker után vasárnap kettős győzelmet arattak. Mégis vegyes érzésekkel hagyják el Magyarországot, mert a szombati győztes, a bajnokságban a 2. helyen álló Edoardo Mortara a második futamon elrontotta a rajtját, ami miatt az egész versenyt az utolsó helyen töltötte.
Akárcsak szombaton, az Audi vasárnap is gyorsabbnak bizonyult a riválisainál, de érezhetően csökkent a fölényük. A szombati sikerük miatt ugyanis 5 kg-val nehezebbé tették az autóikat, a BMW és a Mercedes viszont 5 kg ballaszttól szabadult meg. Az időmérőn így is az ingolstadtiak szerezték meg az első két helyet, de a harmadikként végző, bajnoki éllovas Marco Wittmann csupán 1 ezreddel maradt le a 2. helyet megszerző Mattias Ekström mögött a BMW-vel. A pole pozíciót legfőbb riválisa, Mortara szerezte meg 1:34.984-es körrel.
A 60 perces vasárnapi futam legizgalmasabb momentuma a rajt volt, többen itt bukták el a versenyt, mások viszont sok pozíciót nyertek a jó helyezkedéssel.
A legrosszabbul a vasárnapi verseny két legjobbja, Mortara és Jamie Green járt.
Az olasz pilóta nagyon gyengén indult el az első rajtkockából, kipörögtek a kerekei, és a mögüle rajtoló Wittmann, éppen a legfőbb riválisa a bajnokságban, rögtön megtámadta. A két autó összeért, a BMW félig keresztbe is állt, az incidensbe Green is belekeveredett. Wittmann sérült autóval folytatni tudta a versenyt, a két Audi viszont a kör végén a bokszba hajtott. Green már ki sem jött onnan, Mortara pedig egy kerékcserét követően a mezőny után eredt.
Ekström kimaradt a rajt utáni kalamajkából, és átvette a vezetést, majd
állítása szerint pályafutása egyik legunalmasabb DTM-győzelmét aratta.
„Sokszor izgalmas körülmények között nyertem futamot, de a mai tényleg elég unalmas volt. Meg sem izzadtam" – mondta a 22. győzelmét arató svéd, aki a mezőny egyik legsikeresebb és legnépszerűbb tagja, aki a nyomaték kedvéért még a sapkáját is levette, hogy megmutassa, mennyire nem fáradt el. Ekström az autósport univerzális tehetsége: DTM bajnokságot kétszer nyert, de számos más szériában is kipróbálta magát, a Bajnokok Tornáját pedig 2005-ben, 2007-ben és 2009-ben is megnyerte. Az első alkalommal ráadásul a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeböt, utána pedig kétszer Michael Schumachert győzte le a döntőben.
A 2. helyen az az Adrian Tambay végzett, aki csak a 10. rajtkockából indult, de a rajt utáni kavarodást kihasználva hamar a 2. helyen találta magát. „Az én versenyem sem volt sokkal izgalmasabb, mint Mattiasé, de mivel két éve nem álltam dobogón, folyamatosan azon izgultam, hogy nem történik-e valami az autómmal" – mondta a korábbi F1-es pilóta Patrick Tambay fia.
Hasonló versenye volt a 3. helyen befutó, mercedeses Daniel Juncadellának is: ő a 11. pozícióból rajtolt, de már az első körben feljött az élmezőnybe, és egy problémamentes futamon szerezte meg DTM-pályafutása első dobogós helyét. „Megpróbáltam tartani a tempót a két Audival, de gyorsabbak voltak nálam. Marco (Wittmann) autója pedig megsérülhetett a rajtnál, mert nem tudott közel kerülni hozzám, ezért elég magányos voltam a verseny nagy részében" – nyilatkozta.
Wittmannt a BMW-s márkatársai is segítették, ezért a sérült autóval is a 4. helyen ért célba, amivel
az utolsó hétvége előtt 26 pontra növelte az előnyét a bajnokságban.
Mortara a korai defektje után csak a mezőny végét tudta üldözni, a pontszerzésre esélye sem volt, és az utolsó körben a bokszba hajtva ért véget a versenye. Az Audi DTM-főnöke, Dieter Gass a verseny után elmondta, az olaszt az is megzavarhatta a rajtnál, hogy egy extra felvezető kört kellett beiktatni, miután Robert Wickens először rossz helyre állt fel a rajtrácson.
A bajnoki címre egyébként már matematikailag is csak Wittmannak és Mortarának van esélye, a 3. helyen álló Green hátránya egy fordulóval, azaz két versennyel a szezon vége előtt 51 pontra nőtt.
A Hungaroringre két év után visszatérő DTM a nézők körében is népszerűnek bizonyult, sokan utaztak ki a pályára, a hétvége össznézőszáma 39 500 fő volt. A vasárnapi futamra voltak többen kíváncsiak, aznap 24 500 néző szurkolt a lelátókról.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!