A Pirelli a két hét múlva kezdődő Malajziai Nagydíjtól megerősített szerkezetű gumikat szeretett volna szállítani a csapatoknak. Bár az új abroncsok keveréke megegyezett a régiekével, a spái és monzai szabadedzéseken elvégzett tesztek felemás eredménnyel jártak: a lágy gumik prototípusát egyes versenyzők lényegesen lassabbnak találták a normál lágyhoz képest.
A Pirelli nem érti az anomália okát, de elfogadja, hogy így nem vetheti be az új gumikat.
„Elemeztük az adatokat, de a visszajelzések sajnos nem voltak egységesek a csapatok között" – ismerte el Mario Isola, az olasz cég sportmenedzsere. „Ezért úgy döntöttünk, a szezon végéig megtartjuk a jelenlegi specifikációt."
Bár az új szerkezetet azért vezették volna be, hogy jobban ellenálljon a külső mechanikai behatásoknak, Isola hangsúlyozta, hogy a jelenleg használt gumik is biztonságosak. „Nincsenek kétségeink a mostani specifikációval kapcsolatban, nem emiatt akartunk áttérni az prototípusra" – mondta. „Úgy éreztük, az ahhoz tervezett koncepciót érdemes fontolóra vennünk 2017-re is."
A Pirelli ezért folytatja az új szerkezet fejlesztését a következő évre, amikor a gumik az új szabálycsomag keretében sokkal szélesebbek lesznek.
A Szingapúri Nagydíjjal kapcsolatos fejlemény, hogy a Pirelli szombattól 17,5-ről 16,5 psi-re csökkentette a kötelezően előírt minimális hátsó keréknyomást, míg az első maradt az eredetileg megszabott 20 psi. Ez segíthet a versenyzőknek életben tartani a gumikat a kétórás futamon. Isola szerint az ultra- és szuperlágy keverékeket használva csak három kerékcserével lehet majd teljesíteni a távot, ami nem ideális, mert a 60 km/ó-s bokszutcai sebességkorlátozás miatt egy kiállás nagy időveszteséggel jár.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!