SINGAPORE - SEPTEMBER 18: Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing celebrates on the podium during the Formula One Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 18, 2016 in Singapore. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160918-00729 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull védekezéséből támadás lett Szingapúrban. Bár Ricciardo szerint erre készültek, nem bánkódik a szerinte tökéletes verseny után. A Red Bull előre tudta, hogy Verstappen rajtja gyenge lesz.
Győzelemért ment a Red Bull Szingapúrba, és Daniel Ricciardo végül mindössze fél másodperccel is maradt le róla. Az ausztrál pilóta végig Nico Rosberget üldözte, sokáig úgy tűnt, hogy nem lesz esélye támadni az 1. helyért, de a táv kétharmadánál felborultak a taktikák, és Ricciardo egy elképesztő hajrába kezdhetett, amely egészen a leintésig tartott.
„Lewis (Hamilton) kényszerítette ki a kerékcserék utolsó körét, mert Kimi (Räikkönen) őt próbálta fedezni, mi pedig ugyanezt tettük Kimivel. Így nagyjából 27 másodpercet kellett behoznia Danielnek, hogy levadássza Nicót, de ő szép munkát végzett, és végig kontgrollálta a tempót. Daniel is kimagaslóan vezetett, mindössze 0,5 másodperccel maradt mögötte, beékelődve a két Mercedes közé” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
Ricciardo szerint ő „tökéletes” versenyt futott, csak akkor lett volna jobb a helyzete, ha a rajtnál megelőzte volna Rosberget, erre azonban esélye sem volt. „Utána nem is nagyon gondolkodtam azon, hogy mi lesz, ha utolérem, csak próbáltam nyomást helyezni rá. Tudom milyen, amikor a mérnöke azt mondja, hogy Ricciardo körönként két másodperccel közelít, ezt nem jó hallani, úgyhogy próbáltam nyomni neki. Legalább szórakoztattuk a közönséget.”
Próbáltam nagyon odatenni magam a szuperlágyakkal, de ez sem volt elég. Nem vagyok csalódott. Bár nyerni akartunk, és ez nem sikerült, mindent beleadtunk.”
Miközben Ricciardo ismét a dobogós helyekért harcolt, Max Verstappen ezúttal is kénytelen volt a középmezőnyből visszaküzdeni magát. Bár a 4. helyről indult, a rajtnál a kuplung hibája miatt visszaesett, látványos csatát vívott Danyiil Kvjattal, végül a 6. helyig tudott előre jönni.
A rajt nem volt olyan rossz, mint a monzai, de jó sem,
és kár ezért. Nagyon kipörögtek a kerekeim, és amikor (Nico) Hülkenberg keresztbe fordult előttem, még fékeznem is kellett, ami tönkretette az egész rajtomat” – magyarázta, hozzátéve, hogy a forgalomban autózva túlságosan elkoptak az abroncsai. Verstappen a futam során a rádión panaszkodott Danyiil Kvjat védekezése miatt is, de a leintés után azt mondta, csak a pillanat hevében.
„Egy ponton elég feszült volt a helyzet, mert kivezetett a pályáról. Rengeteg időt vesztettünk, és egy ilyen rossz rajt után az ember természetesen csalódott” – ismerte el. „Dani és én keményen küzdöttünk, de nem értünk össze, és ez mindig jó hír.
Szeretek előzni, csak ezúttal nem egy olyan pozícióért harcoltam, mint amilyenért szerettem volna. Így nem olyan élvezetes az egész.”
Horner a futam után elárulta, hogy számítottak Verstappen gyenge rajtjára, mert észrevették, hogy gond van a kuplunggal, amit addig nem tudtak megoldani. A csapatfőnök viszont kiemelte, hogy ismét növelték a különbséget a Ferrarival szemben a konstruktőri világbajnokságban, az előnyük 15 pontra nőtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!