ROSBERG Nico (ger) Mercedes GP MGP W07 action VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF16-H team scuderia Ferrari action depart start during 2016 Formula 1 FIA world championship, Italy Grand Prix, at Monza from September 1 to 4 - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
Végre mindenki megállapodott, de a szerződést nem lehetett aláírni Monzával, mert Imola pert indított az állami támogatások miatt. Silverstone-ban is kezd eluralkodni a káosz.
A múlt hétvégi Olasz Nagydíjon úgy tűnt, végre rendeződik a monzai futam jövője, mert Bernie Ecclestone egy sajtótájékoztatón bejelentette, hogy 2017-től három évre megállapodott a rendezővel, és a hosszabb együttműködésnek sem látja akadályát. A szerződést viszont nem írták alá, mert az Autosport értesülései szerint Imola pert indított, hogy kiderüljön, miért nem ők kapnak állami támogatást az Olasz Nagydíj megrendezéséhez.
„A Római Fellebbviteli Bíróság dönti majd el, hogy az autóklub legálisan mondta-e ki, hogy az állami pénzeket csak a monzai pálya használhatja fel” – nyilatkozta Ivan Capelli, a monzai rendezőbizottság tagja. „Imola keresetet nyújtott be, mert szerintük ez így nem legális” – mondta, és hozzátette, hogy az első tárgyalás 2016. október 26-án esedékes.
Capelli arra hivatkozik, hogy a tavalyi Olasz Nagydíj idején Matteo Renzi miniszterelnök jóváhagyásával törvényt módosítottak, így az olasz autóklub adópénzeket is felhasználhat Bernie Ecclestone kifizetésére, de Imola ezt igazságtalannak tartja. Ecclestone azt mondta, az ő részéről rendben van a megállapodás, de
elismerte, hogy a törvények értelmezésével gond lehet.
Közben a silverstone-i pálya jövője is ködbe burkolózott, mivel a sikertelen értékesítés után a tulajdonos Brit Autóversenyzők Klubja (BRDC) menesztette a létesítmény eddigi ügyvezetőjét, Patrick Allent. Az eladás nem került le a napirendről, és kiderült, hogy Jolyon Palmer édesapja, a korábbi F1-es pilóta, Jonathan is érdeklődik az üzlet iránt. Palmer cége, a MotorSport Vision több pályát is üzemeltet Angliában.
„Mindenképpen szeretnék ajánlatot tenni, mert nagyon bízunk abban, hogy stabilitást és távlati terveket hozhatnánk a jövőre nézve” – idézte Palmert a Daily Telegraph. „Több alkalommal is elmondtam, hogy az MSV szívesen működtetné Silverstone-t, de
a BRDC nem keresett meg minket, én viszont mondtam nekik, hogy szeretnék lehetőséget kapni az ajánlattételre.”
„Úgy tűnik, kiküldtek egy tájékoztatót, de az MSV nem kapott semmit” – ismerte el. „Én mindig is azt gondoltam, hogy nyílt pályázat szükséges ahhoz, hogy a BRDC a legjobb ajánlatot tudja felmutatni a tagjainak.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!