Új korszak kezdődik az F1-es mezőny számára 2017-ben, mivel átfogó technikai szabályváltozások lépnek életbe, így az autók tervezését szinte a nulláról kellett teljesen újrakezdeni. A hajtáslánc kivételével gyakorlatilag minden megváltozik, az autók szélesebbek, az aerodinamikai és mechanikai tapadás terén is hatékonyabbak, nehezebbek, és várhatóan sokkal gyorsabbak lesznek az idei modelleknél.
A felkészülés ilyenkor a szokásosnál is nagyobb terheket ró a csapatokra, ezért nem meglepő, hogy az Autosport információi szerint csak igen későn, február végén kezdődnek majd az előszezoni tesztek. A költségek mérséklése érdekében viszont jövőre is szigorú tesztprogramot fognak követni a csapatok, így mindössze kétszer 4 napot tölthetnek el a pályákon 2017. február 27. és március 2. között, majd március 7-től 10-ig. A szaklap úgy tudja, a rendezésre Barcelona a legesélyesebb.
Az Autosport szerint a csapatok egyeztettek egy harmadik tesztről is, de ezt szükségtelennek tartották, gyaníthatóan azért, mert akkor korábban kellett volna pályára lépniük, így a gyártáshoz szükséges időszakot is figyelembe véve kevesebb idejük maradt volna a fejlesztésre. Március 10. után már biztosan nem rendeznek tesztet, mert
a szezon várhatóan 2017. március 26-án kezdődik az Ausztrál Nagydíjjal.
A Pirelli sportmenedzsere, Mario Isola Monzában elmondta, szeretnék, ha az egyik tesztet Jerezben bonyolítanák le, de ehhez újra kellene aszfaltozni a pályát, mert az kétszer olyan durván koptatja a gumikat, mint az F1 átlagos helyszínei. Isola leszögezte, hogy kevésnek tartják a nyolc előszezoni tesztnapot, és mindenképpen szeretnék, ha az időjárás kedvezne nekik, ebből a szempontból Jerez megfelelő lenne, de a burkolata sajnos nem reprezentatív.
Európában nagyon nehéz tesztpályát találni az időjárás miatt.
Le Castellet (Paul Ricard) például nyilvánvalónak tűnhet, de januárban és februárban ott még néha havazik is. Barcelona is jó lenne, de februárban a körülmények nem ideálisak, és a hőmérsékletek sem emlékeztetnek a májusi futaméra” – magyarázta Isola. „A Közel-Kelet lehet alternatíva: Bahrein jó pálya, és Abu-Dzabiban is lehet tesztelni a lágy gumikat.”
A gumigyártó a „hivatalos” 2017-es tesztek előtt önálló gumiteszteket is végez a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull részvételével. Sebastian Vettel Spában elárulta, hogy ő mindenképpen visszaül az autóba a fioranói nyitónap után is, ezúttal Kimi Räikkönent követi szerdától Barcelonában, a Mercedes pedig bejelentette, hogy Pascal Wehrleinre bízzák a feladatot, de nem kizárt, hogy később az ő versenyzőiket is bevonják a munkába.
Nico Rosberg elmondta, érdeklik a fejlemények, de szerinte ő ráér akkor autóba ülni, amikor a gumik már kiforrottabbak lesznek.
„Ebben a pillanatban nem tervezzük, hogy (a versenyzők) tesztelnek” – nyilatkozta Monzában Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója. „Pascalt állítjuk csatasorba, de talán az utolsó alkalommal, Abu-Dzabiban változik majd a helyzet.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!