BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 16: Carlos Sainz of Spain and Scuderia Toro Rosso talks to the media during previews ahead of the European Formula One Grand Prix at Baku City Circuit on June 16, 2016 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Dan Istitene/Getty Images,) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160616-00469 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Az autógyártó istállója egyre elkeseredettebben keres ígéretes pilótákat az idén csak szenvedő csapatához, de sorra marad le a jelöltekről. A Haasnál inkább kivárnak a döntéssel.
Bár a legjobb helyek elkeltek már a jövő évi F1-es szezonra, az alsóházban bőven akadnak még üres ülések, és az idei évad vége felé több csapatra és pilótára is nyomás nehezedik, hogy rendezzék a pályafutásuk sorsát. A legnagyobb kérdés talán, hogy ki vezeti majd a Renault-kat, amelyek bár az idén katasztrofálisan szerepelnek, a következő években várhatóan erősebbek lesznek.
Jelenleg Kevin Magnussen és Jolyon Palmer ülhet az autókban. A közvélemény Palmer távozását szinte biztosra veszi, de Magnussen szolgálataira sem biztos, hogy igényt tartanak. Az viszont gondot okoz, hogy Valtteri Bottas várhatóan marad a Williamsnél, Felipe Massa és Jenson Button nem tudott illetve akart a Renault-hoz igazolni, és úgy tűnik, Sergio Pérez is inkább a Force Indiára szavaz.
A lehetőségek tehát szűkülnek, így ismét felmerült, hogy a Renault megpróbál megegyezni ügyfelével, a Red Bullal, és a Toro Rossót erősítő Carlos Sainzot ültetik az egyik autóba. Franz Tost, a faenzai istálló csapatfőnöke azonban hallani sem akar erről.
„Carlos szerződéssel rendelkezik a Red Bullal, és nem hiszem, hogy elengedik őt egy másik csapathoz azután, hogy a versenyautókkal megtett első körei óta mennyit költöttek a pályafutására – nyilatkozta a Motorsport.com-nak. – Manapság ő már egy képzett szakember, nem látok okot arra, hogy miért kellene elengedni.
A Toro Rossónak is szüksége van Carlosra: gyors, tehetséges, és 2017-ben kelleni fog egy olyan szintű pilóta, mint ő.”
Tost elárulta, hogy a másik ülésüket Danyiil Kvjat vagy a GP2-ben versenyző Pierre Gasly kapja majd. Amennyiben a Red Bullnál Gaslyt választják, az új szabályok miatt megváltozó autók érkezésével Sainz még fontosabbá válik, hiszen ő jelenti majd a referenciapontot az istálló számára.
Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője az Autosportnak elárulta, a nehezen használható autót is figyelembe veszik, amikor a jelenlegi versenyzőik megítélésére kerül sor, és megerősítette , továbbra is figyelik Esteban Ocon teljesítményét, aki akár már jövőre átigazolhat a Manortól a Renault-hoz.
Úgy véli, jó lehetőségeik vannak a pilótapiacon, de időre van szükségük.
Ezt emelte ki Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke is a Motorsport.com-nak, amikor megkérdezték tőle, hogy mikor jelentik be jövő évi felállásukat. Az amerikai istállónál Esteban Gutiérrez helye bizonytalan, a legtöbben a Ferrari által támogatott Charles Leclerc előléptetésére számítanak, de Steiner úgy véli, a GP3 bajnokesélyesére ráférne még egy év egy utánpótlás-bajnokságban.
Szerintem ő még túl fiatal. Nagyon jó, de jobban teszi, ha lehúz még egy évet a GP3-ban vagy a GP2-ben.
Nekem semmi beleszólásom nincs az ő pályafutásába, ez Nicolas Todt dolga, de szerintem ő is egyetért velem ezzel kapcsolatban – mondta Steiner, aki szerint olyan pilóták is érdeklődnek már a csapatuk iránt, akik tavaly még nem így vélekedtek. – Ezt bóknak vesszük” – tette hozzá.
A csapatok várható 2017-es felállása
Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen Red Bull: Daniel Ricciardo, Max Verstappen Force India: Nico Hülkenberg, Sergio Pérez? Williams: Valtteri Bottas, Lance Stroll? McLaren: Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne Toro Rosso: Carlos Sainz, Danyiil Kvjat? Pierre Gasly? Haas: Romain Grosjean, Esteban Gutiérrez? Charles Leclerc? Renault: Kevin Magnussen? Esteban Ocon? Manor: Pascal Wehrlein? Rio Haryanto? Sauber: Marcus Ericsson, Felipe Nasr?