SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 07: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer in the Pitlane during practice for the Formula One Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 7, 2016 in Suzuka. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20161007-00195 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Nem jött jókor a virtuális Safety Car fázis a Red Bullnak, de Ricciardo szerint e nélkül sem tudták volna legyőzni Räikkönent. Majd szombaton.
Esteban Gutiérrez turbóhibája ellehetetlenítette a Red Bull időmérő-szimulációját a Japán Nagydíj pénteki második szabadedzésén, a Malajziai Nagydíjat megnyerő istálló pilótái azonban így is magabiztosan nyilatkoztak a szuzukai nyitónap után. Délelőtt az 5-6. helyen zártak, de közepes gumikkal futottak, míg ellenfeleik lágyakkal, délután viszont Max Verstappen odaért a 4. helyre, Ricciardo 12. pozíciója pedig nem árulja el a szepangi győztes tényleges versenyképességét.
„Mindkét gumival, még a keménnyel is nagyon jól állunk, de majd meglátjuk, hogy a többiek milyen motorüzemmódban voltak. A helyzet ígéretes” – nyilatkozta Verstappen a Sky Sportsnak.
A 19 esztendős pilóta azt mondta, „természetesen segít”, hogy remek eredménnyel érkeztek Japánba, de neki személy szerint nincs szüksége megerősítésre a magabiztosságához, és úgy véli, hogy a pálya kedvezhet a Red Bullnak. Szerinte nem nagy a hátrányuk az élmezőnyhöz képest.
A virtuális Safety Car fázis alatt meg kellett szakítanunk a gyors köröket, de minden rendben van.
Rövid etapokon van némi lemaradásunk, hosszabb szakaszokon viszont már elkaphatjuk a többieket.”
Ricciardo délutáni helyezését az magyarázza, hogy ő az egyetlen, aki a legjobb körét a kemény gumikkal futotta a lágyak mezőnyében, hiszen Verstappenhez hasonlóan neki is vissza kellett térnie a bokszba, amikor életbe lépett a VSC-fázis. A négyszeres futamgyőztes ettől függetlenül nem bánkódott.
„Elég jó napunk volt, főleg délután, előre tudtunk lépni a délelőtthöz képest. A megszakított körünk mindenképpen 1:32-es lett volna, valószínűleg pont Kimi (Räikkönen) mögött végeztünk volna, úgyhogy a Ferrari igen erősnek tűnik, de mi is elég közel vagyunk hozzájuk. A mai nap oké volt, a hosszabb etapok is egész ígéretesek, főleg a kemény gumikon, amelyeken befejeztük az edzést. Jó visszatérni erre a pályára, élvezetes vezetni rajta” – foglalta össze.
Az ausztrál versenyző hozzátette, hogy a szezon hátralévő részében szoros csatát vár az élmezőny három csapata között, de arra számít, hogy ha el tudják találni a beállításokat, akkor szombaton legyőzhetik a Ferrarit az időmérőn. „Holnap talán többet ki tudunk facsarni magunkból, és kihívást jelenthetünk nekik.”
Miközben a két versenyző a pályán küzdött, a színfalak mögött is zajlanak az események. Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak elárulta, hogy a Renault ajánlatot tett nekik Carlos Sainz szolgálataira, de nem engedik el az ifjú spanyolt, mert szerinte nem jobb lehetőség a Renault-nál versenyezni, mint a Toro Rossónál, és már rengeteg pénzt fektettek a pályafutásába, így
azt akarják, hogy Sainz rendelkezésre álljon, ha szükség lenne rá.
„Szerintem feladták. Néhány ingyenes karórát illetve motort ajánlottak volna érte, de szerintem nem fogunk üzletet kötni. Miért is engednénk el? - vetette fel Horner. - Hosszú távú megállapodása van a Red Bull-lal, és a juniorcsapatunkban szerepel, a Toro Rossónál. Nem állítanám, hogy a Renault jelenleg jobb lehetőség lenne, ráadásul most rögtön hozzáférünk a szolgálataihoz, ha szükségünk van rá."
"Értelmetlen lenne elengednünk őt a Renault-hoz, miután eddig finanszíroztuk a pályafutását.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!