Az idei szezon során a 10. alkalommal is bebetonozták magukat a Mercedesek az első rajtsorba, de a szokásosnál is nagyobb csata alakult ki Nico Rosberg és Lewis Hamilton között a Japán Nagydíj pole pozíciójáért. Végül mindössze 13 ezredmásodperc döntött közöttük, és az óvatos üzemmódban járatott motorok miatt a Ferrarik és a Red Bullok is közelebb kerültek hozzájuk a megszokottnál.
„Nico az egész hétvégén erős volt, de az első körét nem tudta jól összerakni a Q3-ban, ezért mindent bele kellett adnia, hogy megszerezze a pole-t – mondta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója. – Lewis egy hajszállal mindig mögötte volt, de lenyűgözően ment, így nagyon közel került a Q3-ban a pole-hoz. Ez az edzés is megmutatta, milyen szoros kettejük küzdelme: Szingapúrban Nico volt előnyben, Szepangban Lewis, most pedig nagyon kiegyenlített a csata.”
Rosberg valóban csak a Q3-ban ingott meg kissé, mivel az első köre során nem tudta hozni a Q2-ben mutatott formáját, Hamilton viszont felszívta magát, és átvette a vezetést. A pontverseny éllovasa a végén új erőre kapott, és visszaszerezte az 1. rajtkockát, így hibátlan maradt az idei Japán Nagydíj hétvégéjén eddig felállított mérlege.
Most már csak a győzelem kell, amit az elmúlt két év során a pole-ból indulva sem tudott behúzni.
„Szuzuka nagyon nehéz pálya, mert a különböző jellegű kanyarok miatt a szokásosnál is nehezebb eltalálni a helyes beállítást. Remek érzés az 1. helyről indulni, de az idén már láthattuk, hogy jól is kell rajtolni, valamint a megfelelő stratégia is fontos. Lewis, a Ferrarik és a Red Bullok is keményen fognak hajtani, és magas üzemanyagszinttel mindannyian erősnek bizonyultak” – foglalta össze Rosberg.
Hamilton számára kalandos út vezetett az első rajtsorig,
és bár ezúttal alulmaradt csapattársával szemben, nem tűnt csalódottnak. Főleg azután, hogy a délelőtti harmadik szabadedzésen csak a 7. lett, ráadásul az autójával is bőven akadt teendője.
„Elindultam egy úton az autó beállításával, az időmérő előtt azonban hirtelen vissza kellett állnom egy másik csapásirányra. A Q1 elején úgy éreztem magam, mintha a senki földjén lettem volna, ezt figyelembe véve nagyon örülök, hogy csak ekkora hátrányban vagyok. A pole-ból rajtolni persze mindig jó dolog, de reméljük, hogy a rajtok terén elvégzett munkánk kifizetődik” – összegzett a háromszoros világbajnok.
Bár a két Mercedes az élről rajtolhat, a verseny korántsem lefutott még,
mert Rosberg és Hamilton is többször elrontotta már a rajtot, így egyáltalán nem biztos, hogy az 1. kör végén is a két Ezüstnyíl áll majd az élen. Paddy Lowe, a csapat technikai vezetője örült, hogy az idén a 10. alkalommal is kisajátították az 1. rajtsort, de mindössze három kettős győzelmet értek el az idei szezon során, vagyis csak minden harmadik alkalommal tudták megtartani rajthelyeiket.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!