Új korszak kezdődik jövőre a Forma-1-ben, mivel a technikai szabályok szerint szélesebb, a leszorítóerő és a mechanikai tapadás szempontjából hatékonyabb autókat tervezhetnek a csapatok, az erőviszonyokat is befolyásolhatja. Ez kiugrási lehetőséget adhat olyan istállóknak, amelyek az elmúlt évek során hátracsúsztak a rajtrácson.
„Minden héten letaglózó előrelépéseket teszünk a jövő évi autóval – nyilatkozta Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója. – De nem hiszem, hogy ezzel egyedül lennénk. Meggyőződésem, hogy mind a tizenegy szélcsatornában ugyanez történik. Nem tudni, ki mit hoz össze. Általában vannak konkrét előrejelzéseink azzal kapcsolatban, hogy mit szeretnénk elérni, most viszont nem ismerjük a célszámokat.”
„Lehet beszélni törekvésekről meg valószínűségekről, de egészen addig, amíg nem kezdünk tesztelni, nincsenek céljaink, mert
nem tudjuk, hogy a többiek hol állnak.”
Symonds szerint nem csupán az autó új méretei, hanem a megváltoztatott, szélesebb Pirelli gumik is arra késztetik a csapatokat, hogy új megoldásokat dolgozzanak ki. Úgy véli, a tervezés „kreatív része” teljesen másként alakul, mint eddig.
„Minden nap jelentést kapok, és elképedek azon, hogy mennyit fejlődtünk. Az ember azt gondolja, ez a lendület ki fog fulladni, egyelőre azonban nem így történt. Természetesen már nem olyan ütemben javulunk, mint a tervezés első hónapja alatt, de még mindig lenyűgöző mértékben. Nem szabad elfelejteni, hogy nem csupán az aerodinamikára összpontosítunk.
A Pirelli új specifikációjával is meg kell barátkoznunk.”
„Ez nem könnyű. A legtöbb csapathoz hasonlóan nekünk is meg kellett változtatnunk a futóműgeometriát, és teljesen új fékhűtőket kellett terveznünk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!