November elején megjelenő, Total Competition (szabad fordításban „Totális versengés") című, Adam Parr-ral közösen jegyzett új könyvében Ross Brawn Toto Wolff és Niki Lauda áskálódásával indokolja, hogy elhagyta a Mercedes Forma-1-es csapatát 2013-ban.
Brawn, a sport történetének egyik legsikeresebb mérnöke Michael Schumacher összes vb-címében jelentős szerepet játszott először a Benettonnál, majd a Ferrarinál. 2009-ben, Jenson Buttonnal a volánnál megnyerte a világbajnokságot saját neve alatt futó csapatával is, amelyet előzőleg jelképes összegért vásárolt meg az F1-ből kiszálló Hondától. Ezt a sikert meglovagolva a következő évben eladta az istállót a Mercedesnek, de egyelőre ő maradt a főnök.
Amikor a német autógyár 2013-ban ügyvezető-igazgatóvá nevezte ki Toto Wolffot, Niki Laudát pedig ügyvezetői jogkör nélküli elnökké tette, Brawn úgy érezte, a helyzete tarthatatlanná vált.
A korábbi csapatfőnök, Colin Kolles által titokban rögzített beszélgetésből kiderült számára, hogy Wolff kritikus megjegyzéseket tesz rá. Kolles egyébként a felvétellel még zsarolni is próbálta Wolffot.
„Soha nem tudtam kiigazodni azon, hogy mit akarnak csinálni voltaképpen. Úgy értem, Niki mondott nekem valamit, aztán hallottam, hogy valakinek teljesen mást mond – írja a könyvben Brawn a Motorsport.com szerint.
Ezért olyan emberekkel kellett együtt dolgoznom, akikben nem tudtam megbízni, olyanokkal, akik máris elárultak a hozzáállásukkal."
„Aztán 2013 elején rájöttem, hogy Paddy Lowe-ot leszerződtették a csapathoz, és ehhez Stuttgartban is hozzájárultak. Amikor emiatt kérdőre vontam Totót és Nikit, egymást hibáztatták. Találkoztam velük, hogy tisztázzuk, mi történt, de mindketten a másikra mutogattak..."
Brawn úgy érezte, legfeljebb akkor maradhatna a Mercedesnél, ha nyílt háborúba kezdene Wolff-fal és Laudával, ehhez azonban nem volt kedve, mert előzőleg soha nem bántak így vele egyik csapata menedzsmentjében sem. Ráadásul nem értette azt sem, a két új főnöke miért kapott rögtön jelentős részesedést is az istállóban az autógyártól.
„E mögött az lehetett a logika, hogy elkötelezett menedzsereket akartak, és valószínűleg azt gondolták, akinek részesedése is van, azt jobban fogja tisztelni a csapat – vélte Brawn. – Ha egyben tulajdonosok is, nemcsak dumálni fognak, hanem meg is csinálják, amit ígérnek. Ezt remélték."
Az igazsághoz ugyanakkor hozzátartozik, hogy bár ebben bizonyára Brawn alapozásának is volt szerepe, Wolff és Lauda irányítása alatt a Mercedes a mezőny legsikeresebb csapatává vált, a hibrid turbómotorok 2014-es bevezetése óta töretlenül uralja a pályákat. A visszavonulása óta maga Brawn is kapott ajánlatokat, legutóbb állítólag a Ferraritól, de egyiket sem fogadta el.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!