Mexikóban Lewis Hamilton a rajtot követően, Max Verstappen pedig néhány körrel a cél előtt, Sebastian Vettel ellen védekezve száguldott át az első kanyar füves bukóterén, de kettejük közül csak a hollandot büntették meg a sportfelügyelők – aki értetlenkedett is amiatt, hogy a Mercedes versenyzőjének esetében miért nem ugyanígy jártak el.
A Brazil Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján kivételesen a Forma-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting is részt vett, és elmagyarázta a döntések okait.
A két eset közt pusztán annyi volt a különbség, hogy a sportfelügyelők úgy érezték, Lewis nem tett szert tartós előnyre, míg Max igen
- jelentette ki. - Láthattuk, hogy Lewis elkövetett egy kis hibát a kanyar előtt, ezért levágta azt. Ebből akkor jelentős előnye származott, de azonnal kész volt megválni tőle. A 3-as és 4-es kanyar közötti egyenesben csak 80 százalékig nyomta a gázpedált."
"Egy perc múlva aztán beküldték a Safety Cart, és ez jelentőségét is vesztette, a sportfelügyelők ezért úgy ítélték meg, hogy nem tett szert tartós előnyre.
Ha Max ugyanígy elvette volna a gázt, biztosan elbukta volna a pozícióját, ezért született az a döntés, hogy neki büntetés jár.
Ő tartós előnyt kovácsolt (a kanyar levágásából)."
A versenyigazgató megemlítette: elképzelhető, hogy jövőre a mexikói első kanyarkombinációban is kijelölnek egy egérutat, amelyet kötelezően követnie kell majd a kanyart elhibázó versenyzőknek. Ilyen megoldást használnak többek közt Monzában és Szocsiban is a célegyenes végén.
"Tavaly nem volt probléma Mexikóban, mert friss és nedvesebb volt a fű, ezért nehezebben lehetett átevickélni rajta. Idén viszont könnyebb volt, ezért problémát okozott" - tette hozzá.
Verstappen továbbra sem érzi igazságosnak a sportfelügyelők döntését.
"Természetesen nem értek egyet vele, de ez nem sokat számít, igaz? Engem megbüntettek - mondta. - Ha már büntetnek, büntessék meg mindkettőnket, vagy egyikünket se."
A vitatott kanyarátvágások következtében újra felerősödtek azok a hangok, amelyek a kavicságyak feltámasztását sürgetik.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!