Hiába telt el majdnem két hét a Brazil Nagydíj óta, Max Verstappen szenzációs versenyzése még az Abu-dzabi Nagydíj előtti csütörtökön is az egyik legfőbb téma a paddockban. Pedig a holland versenye kis híján idő előtt véget ért, amikor a 38. körben a célegyenes előtt egy pillanatra elvesztette az uralmát az autója felett, keresztbe csúszott a vizes pályán, és alig tudta elkerülni a pályát övező korlátot. Verstappen a Red Bull egyik csütörtöki sajtóeseményén beszélt arról, hogyan sikerült elkerülnie a biztosnak látszó ütközést.
"Amikor megcsúsztam, rátapostam a fékpedálra, emiatt mind a négy kerekem blokkolt. Utána egyenesbe állítottam a kormányt, mert ha elforgattam volna, tovább pörgök. Ezért inkább négy kerékkel drifteltem - magyarázta. - Láttam, hogy az autóm eleje jó irányba csúszik, tökéletes helyzetben voltam, és még a falat is sikerült elkerülnöm. Felengedtem a féket, ezután újra forogni kezdtek a kerekeim, és a tapadás is visszatért. Itt már én irányítottam az autót."
Verstappen elismerte, szerencséje is volt, mert az incidens kezdetén nem tudta befolyásolni az autója mozgását, de a gyerekkorában elsajátított képességeit is használnia kellett.
Az ilyesmit gokartozás közben tanulja meg az ember, vagy amikor quadot vezet a hóban
- árulta el. - Minden necces pillanatnál megpróbálok korrigálni, ezt már kiskorom óta gyakorlom."
A holland megtiszteltetésnek érzi, hogy a brazíliai teljesítménye után olyan korábbi esőmenőkhöz hasonlítják, mint Ayrton Senna vagy Michael Schumacher, de most már a következő feladatára szeretne koncentrálni. "Remek verseny volt, de már vége van, mostantól csak előre tekintek" - jelentette ki Verstappen, aki nem bánta, hogy a többi pilóta nem követte azt a módszerét, hogy a Safety Car mögött eltöltött körökben keresgélte a pálya legjobban tapadó részeit.
"Ezt az apámtól tanultam, ő mondta, hogy mindig a legjobb tapadást kell keresnünk, akkor is, ha a Safety Car mögött lassabban haladunk. Ez különösen esőben hasznos - mondta. - Számomra ez mindig természetes volt, nagyon régóta alkalmazom ezt a taktikát, már a Forma-3-ban is csináltam."
Verstappen a Brazil Nagydíjat sem úszta meg a társai kritikái nélkül, ezúttal Sebastian Vettel érezte úgy, hogy a Red Bull pilótája leszorította őt a pályáról az előzése után. Verstappen Abu-Dzabiban elárulta, később SMS-eket kapott Vetteltől - a német egyrészt tisztázni akarta az incidenst, másrészt a Pirelli sokat szidott esőgumijairól is panaszkodott a riválisának.
Tényleg küldött üzenetet, de főleg a gumikról írt benne
- mondta, majd hozzátette, nincs harag közte és a négyszeres világbajnok között. - Mindketten autóversenyzők vagyunk, és szerintem elég gyorsan belátta, hogy amúgy sem tudott volna maga mögött tartani."
"Ha nagyobb harc lett volna közöttünk, talán érthetőbb lenne a kritikája, de ez egy teljesen sportszerű előzés volt - tette hozzá. - A 4-es kanyarban ő is ugyanezt próbálta megcsinálni ellenem, de hamar rájöttem, mire készül, ezért visszavettem, és inkább mögötte maradtam. Később ugyanezt tettem, és megelőztem. Egymás mellett haladtunk, és ő a külső íven maradt - egy idő után nem tudtam mit tenni, mert a belső ív sokkal csúszósabb volt. Valójában nem is értünk össze."
Verstappen nem igazán tudja eldönteni, mennyire jogos Vettel kritikája az esőgumikkal kapcsolatban. "Biztosan lehetne rajtuk javítani, de én még nem vezettem másfajta esőgumikkal F1-es autót, ezért nehéz megítélnem a Pirelli abroncsait - mondta. - Nehéz dolgunk volt, amikor állt a víz a pályán, de biztos vagyok benne, hogy a Pirelli mindent megtesz azért, hogy a lehető legjobb gumit adja nekünk."
Verstappen az utolsó futamon akár a világbajnoki pontversenyben is megelőzheti Vettelt, aki mindössze 5 ponttal előzi meg őt a tabella 4. helyén, de a holland ezt kevésbé tartja fontosnak.
Már annak is örülhetek, hogy ilyen közel vagyok hozzá, mert az első négy versenyen még nem a Red Bull-lal versenyeztem
- mondta a szezont a Toro Rossóval kezdő pilóta. - Az sem gond, ha az 5. helyen végzek a bajnokságban, nem igazán számít. Azért vagyok itt, hogy nyerjek, a második hely sem érdekel."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!