Nem elég, hogy a Mercedesnek sürgősen találnia kellene egy megfelelő versenyzőt a visszavonuló Nico Rosberg pótlására, a csapatnak tárgyalnia kell a szerződéshosszabbításról az egyik kulcsfigurájával, Paddy Lowe-val is. Erről már október végén érkeztek hírek, de most vált igazán aktuálissá.
A technikai igazgató 2013-ban igazolt át a McLarentől hozzájuk, és az Autosport év végi díjátadó gáláján – ahol a szaklap korábbi szakírójáról, a John Bolsterről elnevezett díjat vehette át – azt mondta, eleve úgy tervezte, hogy csak decembertől kezd foglalkozni a jövőjével.
"Totóval abban egyeztünk meg, hogy megvárjuk a szezon végét, csak utána lépünk tovább - nyilatkozta.
Már 22 éve dolgozom a Mercedesszel, vagy náluk, vagy velük. Nem látok okot arra, hogy ezen miért kellene változtatni. Minden jól megy."
A Motorsport.com azonban úgy értesült, hogy a felek igényei között a fizetésben vannak eltérések, és feltűnt egy csapat, amely rálicitálhat a Mercedes ajánlatára, így megszerezheti tőlük Lowe-ot. A szaklap úgy tudja, hiába rebesgették ezt mostanában, nem a Ferrariról van szó, és nem is a McLarenről, amelynek szóvivője határozottan tagadta, hogy szándékukban állna leigazolni a szakembert.
Érdekes módon a Williamst említették meg, mint potenciális ajánlattevőt
- Lowe náluk nem csöppenne teljesen új környezetbe, mivel történetesen pont itt mutatkozott be a Forma-1-ben. 1987 és 1992 között volt a csapat alkalmazottja az elektronikai részlegen, ahol az aktív felfüggesztés kifejlesztésében töltött be fontos szerepet.
Ha Lowe távozik a Mercedestől, elképzelhető, hogy a helyét a Ferrari korábbi technikai igazgatója. James Allison veszi át.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!