Dietrich Mateschitz birodalma már több mint egy évtizede indít két csapatot a Forma-1-ben, melyek hamarosan szorosabbra fűzhetik a kapcsolatukat. Ezt elősegítheti, hogy a 2014-es és a 2015-ös szezonhoz hasonlóan jövőre ismét a Renault szállítja a motorokat mindkét istállónak, így
a Red Bull és a Toro Rosso nem szorul arra, hogy külön-külön fejlesszen magának például sebességváltót, hátsó felfüggesztést.
James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója a csapat honlapján megjelent interjúban beszélt arról, hogy erősödhet a szimbiózis a két istálló között.
"Manapság számos olyan alkatrész van, amelyből két csapat is használhatja ugyanazt, vagy olyan, hogy megtervezi az egyik istálló, és utána eladja valamelyik riválisának. Ezek túlnyomórészt a hajtásláncokhoz köthetők, de a váltó és a felfüggesztés elemei között is találhatók ilyenek - mondta. - Ez jó, mert többet meríthetünk a közös erőforrásokból, jobb kölcsönös együttműködést építhetünk ki. Mindkét csapat kíváncsian várja, hogy milyen lehetőségek adódnak."
Ezek várhatóan csak a következő utáni szezonban szaporodhatnak meg, ugyanis a jövőre hatályba lépő szabályváltozások sok bizonytalanságot tartogatnak.
Az új szabályokkal az a baj, hogy egyelőre nincs miről egyeztetni, ehhez előbb végig kell mennünk a teljes tervezési folyamaton.
2017-ben még nem sok lehetőség lesz a kölcsönös haszonra - hangsúlyozta Key. - Az új előírások második éve több ajtót nyit meg, miután már lesznek olyan elemeink, melyek az új keretrendszerben beváltak. Vagyis 2018-ban jobbak lesznek a feltételek."
A Ferrarival is összeboronált szakember elmondta, hogy a Toro Rosso 2017-es autójával tavaly szeptemberben kezdték el a munkát koncepcionális szinten. Az első kasztni legyártása már folyamatban van, majd arra fognak koncentrálni, hogy megerősítsék azokat a részeit, melyeknek át kell mennie az FIA kötelező töréstesztjein.
Key szerint valószínűleg egyik istálló sem tesz szert behozhatatlan előnyre az új szabályokkal, mert a pontos részleteit sokáig gyurmázták, és csak az idén véglegesítették.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!