Max Verstappen performs during the F1 Showrun at the Hahnenkamm in Kitzbuehel, Austria on January 14, 2016. // Philip Platzer/Red Bull Content Pool // P-20160114-00296 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Christian Horner kitart amellett, hogy az F1-nek hangosnak és látványosnak kell lennie, még akkor is, ha műszaki szempontból nem újító szellemű. Szerinte a felhajtás fontosabb.
Régóta téma az F1-ben, hogy az autógyártók egy olyan motorformulát erőltetnek a sportban, ami csak a saját fejlesztési érdekeiket szolgálja, a közönséget viszont elriasztja, mert a hibrid erőforrások nem elég hangosak, és a pilótáknak gyakran spórolniuk kell az üzemanyaggal is, így nem küzdhetnek teljes tudásukkal. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egyértelműen állást foglalt a kérdésben.
„A jogtulajdonosnak kell diktálnia, mert ő adja el a terméket – idézte őt az ESPN. – Nálam az F1-nek elsősorban a szórakoztatásról kell szólnia, a technológia csak másodlagos szerepet játszhat. Ha rajtam múlna, visszatérnénk az üvöltő V10-es szívómotorokhoz egységes energia-visszanyerő rendszerrel. Ezt a Mercedes vagy a Honda talán nem szavazná meg, a rajongóknak viszont tetszene.”
Horner úgy véli, hogy az F1-ben használt technológia annyira bonyolult lett, hogy a közönség nem is érti a működését, ráadásul még a csapatok sem tudják rendesen kommunikálni a fejlesztések terén elért sikereiket. Szerinte a motorzaj kulcsfontosságú tényező a Forma-1-ben.
Amikor tavaly a Japán Nagydíjon beindítottak egy V10-es McLaren Hondát néhány bemutató kör kedvéért, az összes szerelő letette a szerszámot, majd kiment meghallgatni és megnézni az autót.
A Forma-1-nek erről kellene szólnia, és a jogtulajdonosnak kell eldöntenie, hogy mit akar.”
A szabályalkotás – és ezt a Red Bull csapatfőnöke is jól tudja – manapság a Stratégiai Munkacsoport nevű testület hatásköre, ebben szavazati joga van a csapatoknak, az FIA-nak és a jogtulajdonost egyelőre képviselő Bernie Ecclestone-nak is, ezért nem lehetséges, hogy egycsapásra konszenzus nélküli döntések határozzák meg az F1 működését.
Horner azonban úgy véli, hogy ez a gyakorlat rossz, mert az F1 jelenleg túlságosan ki van téve az autógyártók szeszélyeinek, és szerinte a történelem megmutatta, hogy a gyárak az aktuális helyzetük és kereskedelmi stratégiáik mentén szállnak be az F1-be vagy távoznak a sportból. A csapatfőnök azonban rámutatott, hogy
az F1-nél még mindig csak az olimpia és a foci vb népszerűbb sportesemény, ezért izgalmasnak kell lennie.
„A Red Bull márka számára fontos, hogy a termék izgalmas, elérhető és vonzó legyen. A Forma-1-nek mindhárom feltételnek meg kell felelnie, az autógyártókkal ellentétben számunkra a technológia másodlagos a szórakoztatás mögött. Azt akarjuk, hogy a Forma-1 showműsor legyen. Bizonyos szempontból a technológia ehhez csak a szükséges rossz.”
Persze, nem lehet az egész csupán show sem, meg kell találnunk az arany középutat.”
A csapatfőnök kijelentette, a Red Bullnál azt akarják, hogy az autók erős érzelmeket váltsanak ki a nézőkből, és a versenyzőket hősökké tegyék. Horner elárulta, szerinte a 2017-es autójuk „remek” látvány, olyan, "amilyennek egy Forma-1-es autónak ki kell néznie”, és úgy véli, már csak a hanggal kellene kezdeni valamit, hogy tökéletes legyen az összkép.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!