A mezőny tagjai közül elsőként mutatott igazi fényképeket az idei autóról a Sauber hétfőn délelőtt. A cápauszonyos C36 elsődleges feladata, hogy elmozdítsa a csapatot a mezőny végéről, hiszen tavaly csak a világbajnokság 10. helyét tudták megszerezni, és csupán a közben becsődölt Manort tudták nagy nehezen megelőzni. Monisha Kaltenborn csapatfőnök elismeri, hogy javulniuk kell.
„Nyilvánvaló, hogy fejlődésre van szükség – jelentette ki. – A Sauber C36-Ferrarival erős alapjaink vannak, és a forrásaink is rendelkezésre állnak, hogy folytassuk a fejlesztéseket a szezon során. Fontos lesz, hogy megvessük a lábunkat a középmezőnyben.”
Ez nem lesz könnyű, mivel a Sauber maradt a tavaly Abu-Dzabiban véglegesített Ferrari motornál, ami az idén nem kap újításokat, viszont megbízható, és a rendelkezésre álló adatok alapján
korán el lehetett kezdeni az autó tervezését.
Később derül csak ki, hogy az idei Ferrarit használó Haas, és a Renault motoros csapatok, a gyári istálló és a Toro Rosso ellen ez mire lesz elég. Kaltenborn úgy véli, a stabil lábakon álló tulajdonos révén ismét szebb időszak köszönthet a csapatra, ami tavaly majdnem csődbe ment.
„A Longbow Finance-szel remek lehetőségünk nyílik, hogy ismét versenyképesek legyünk, és visszatérjünk a sikerek útjára a Forma-1-ben. Új hozzáállással akarjuk meghatározni magunkat, és már
megtettük az első lépéseket annak érdekében, hogy lerakjuk a jövőnk erős alapjait.”
A csapat pilótája, Marcus Ericsson a Twitteren azt írta, „szerelmes lett” az új autóba, ami „igencsak jól néz ki”, és humorosan hozzátette: „Kérlek, legyél gyors is!” Csapattársa, a hátsérülés miatt pihenő Pascal Wehrlein csak annyival kommentálta a bemutatót, hogy az autó jól mutat, és alig várja, hogy vezethesse. Az első teszten Antonio Giovinazzi helyettesíti őt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!