Bár már 2014 óta téma Max Verstappen szemtelenül korai feltűnése az F1-ben, az ifjú holland igazán tavaly robbant be az élmezőnybe, miután a Red Bull színeiben rögtön megnyerte a Spanyol Nagydíjat, és a szezon további futamain is látványosan versenyezett. Különösen a Brazil Nagydíjon hívta fel magára a figyelmet, esős teljesítménye Ayrton Senna és Michael Schumacher jobb napjaira emlékeztetett.
Verstappent édesapja, a korábban szintén az F1-ben versenyző Jos kísérte el az F1-ig, majd a Toro Rossónál is rendszeresen a fia mellett maradt, a Red Bullnál viszont már a háttérbe szorult, de továbbra is figyeli fia fejlődését, és útját a lehető legjobb eredmények felé.
„Most persze sokan beszélnek a világbajnoki címről, de a személyes véleményem az, hogy ez még túl korai” – jelentette ki.
Tavaly Max nyert Spanyolországban, és remélhetőleg az idén további győzelmeket érhet el. Én 3-4-et szeretnék, szerintem ez lehetséges
– nyilatkozta a Ziggo Sportnak. – A Red Bull jól fel szokott készülni a szabályváltozásokra, és úgy hallottam, hogy jól állnak.”
Az édesapa szerint fia 3-4 kiló izmot épített fel a télen, ez elsősorban a nyakán és a karjain látszik meg. Idősb Verstappen elárulta, Max gyakran kimerült az edzésektől az estére, de hozzátette, az edzésekre szükség van, mert az autók nagyobb megterhelést okoznak majd a szervezetre.
Verstappen első F1-es ellenfele Carlos Sainz volt a Toro Rossónál. Míg a holland tinédzsert előléptették, Sainz maradt a faenzai istállónál, és a Renault-hoz sem engedték el. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója kijelentette, „a Mercedes példája is mutatja, hogy milyen fontosak a tartalékpilóták.”
Sainz egyértelműen a mi tartalékpilótánk, ha bármi történik a Red Bull Racingnél.”
A Toro Rosso az anyaistállóhoz hasonlóan Renault motorokkal indul a 2017-es szezontól, és Marko kijelentette, a fiókcsapatnak „jobb eredményeket kell elérnie, ezért az 5. helyet céloztuk meg. Egy olyan kiváló tervezővel, mint James Key, vannak lehetőségeik, és pozitívumként kell értékelni, hogy mindkét versenyző maradt, mert ez stabilitást hoz.”
A Renault megkeresésével kapcsolatban Marko kijelentette, hogy a Toro Rosso egy „jó középcsapat”, és ennél a Renault ajánlata sem volt jobb.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!