MAGNUSSEN Kevin (dan) Renault F1 RS. 16 driver Renault Sport F1 team action pitstop during the 2016 Formula One World Championship, Japan Grand Prix from October 7 to 9 in Suzuka - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az idén muszáj közelebb kerülniük az élmezőnyhöz, bár elismerik, hogy egyelőre lassabban fejlődnek a nagy csapatoknál.
A Renault visszatérése az F1-be gyári csapatként nem sült el túl jól az első szezonjukban: csak a Saubernél és a Manornál szereztek több pontot, még az újonc Haas is jócskán megelőzte őket. Bár tisztában vannak vele, hogy nem tornázhatják fel magukat egy lendülettel az élmezőnybe – az idén a konstruktőri 5. helyet célozzák meg –, nem akarnak több kifogást keresni.
Tavaly még volt mentségük, a lotusos korszak után ugyanis újra bővíteni kellett az enstone-i infrastruktúrát, és
a személyi állományt is kb. 20 százalékkal növelték, ami nem bizonyult zökkenőmentesnek,
mert az ismert mérnököket nehezen tudták rábírni, hogy csatlakozzanak hozzájuk. A télen a csapat főnöke, Fréderic Vasseur is távozott tőlük, viszont sikerült leigazolniuk Nico Hülkenberget. A Renault Sport ügyvezetője, Cyril Abiteboul optimista a kilátásaikat illetően.
„Most, hogy lenullázták a szabályokat, szerintem még előnyösebb helyzetben vagyunk, mert semmilyen kifogásunk nem lehet, ha nem kerülünk a középmezőnnyel egy szintre a szezon kezdetéig – idézi Abiteboult az Autosport. – Az élcsapatokkal szemben ugyanakkor még mindig időre van szükségünk. Be kell fektetnünk az infrastruktúrába, és ha őszinte akarok lenni, a nagyok továbbra is távolodni fognak tőlünk."
Gyorsabban fejlődnek, mint mi. Ezért kell mindenképpen bővítenünk."
Abiteboul azért is derűlátó, mert a Renault korán elkezdett a 2017-es fejlesztésekre koncentrálni. A motor terén már tavaly is óriásit léptek előre, és az istálló technikai igazgatója, Bob Bell ezt részint annak tulajdonítja, hogy a Viry-Chatillon-i fejlesztőközpontban világosabban meg tudták fogalmazni, milyen javulás várható egy-egy újítástól. Azt mondta, régebben előfordult, hogy a próbapadon jelentkező nyereség a pályán nem realizálódott.
„Hogy egy példát említsek: lehet, hogy a teljesítmény nő, de közben a motor hőmérséklete is, emiatt nagyobbra kell méretezni az autó hűtőit, így összességében nincs fejlődés – magyarázta Bell. – Az utóbbi időben viszont már pontosan azt kaptuk a motortól, amit a dobozon ígértek."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!