Több okból is szokni kell a 2017-es autók alaposan megváltozott külsőit, ezek közül a motorborításon megjelent, pontosabban néhány év után visszatért cápauszonyok jelentik az egyik újdonságot.
Ezek funkciója az idei évre lejjebb süllyesztett hátsó szárnyakra áramló levegő tisztítása a leszorítóerő javítása érdekében.
Különböző formában, de mindegyik autón megjelent ez a megoldás, már a Mercedes is kísérletezik vele, noha a bemutatón még nem rakták rá a W08-ra. A vagányabb kinézetű autókon viszont egyesek szemében kissé sutának tűnhet az uszonyok jelenléte, ezért Christian Horner reméli, hogy jövőre eltüntetik a szépséghibát.
"Az autók fantasztikusan néznek ki, egyedül a cápauszonyok csúfítják el őket. Tavaly az F1-es Stratégiai Munkacsoport ülésén felvetettük a problémát, és arra kértük az összes csapatot, hogy ne készítsenek ilyet az autóhoz, mivel csak keveset tesz hozzá a teljesítményhez" - nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke.
"Esztétikai érdekből az volt a kérés, hogy ne legyenek (uszonyok). Aztán eljutott az ügy az F1 Commission-höz,
és sajnos a csapatok többsége elutasította a betiltást. Reméljük, hogy jövőre rendezzük a témát."
Az uszonyok jelenlétét egy kiskapu teszi lehetővé teszi a szabálykönyvben, a megoldás ellenzői ezt akarják megszüntetni.
Horner szerint egy aerodinamikai szakember megtartaná a megoldást, de úgy véli, "hiba lenne figyelmen kívül hagyni az esztétikát. Sajnos azonban ezt hozták a szabályok, de jó lenne gyorsan megoldani."
A Red Bull felfüggesztéséről pedig azt mondta, hogy az FIA-nak nincs kifogása ellene. Korábban ugyanis felmerült, hogy az idénynyitón óvásokhoz vezethet a több csapat által kifejlesztett, speciális futómű használata.