Habár a Ferrari versenyzői végeztek az előszezoni tesztek összesített tabellájának élén, és Kimi Räikkönen csaknem 7 tizedmásodpercet vert még a Mercedesre is, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko attól tart, hogy a valódi tempójukat így sem árulták el. Különösen az aggasztja, hogy Sebastian Vettelnek az utolsó tesztnapon még játszmákra is maradt energiája – az ultralágy gumikon szándékosan elvette a gázt a kör végén, ennek ellenére az addigi legjobb időt érte el.
„A Ferrari borzasztóan erős, ráadásul megbízható is – utalt a Servus TV-nek adott nyilatkozatában Marko arra, hogy a maranellói istálló autója több mint 4400 km-t teljesített a nyolc nap alatt, ráadásul egyetlen motorral. – Különösen azért aggódok, mert nagyon jól ismerem Vettelt. A leggyorsabb körének végén elvette a gázt a célegyenesben, ezt mindenki láthatta."
Márpedig ha valaki ilyesmit csinál, akkor óriási az önbizalma, és biztosan tudja, hogy az autójában még rengeteg tartalék van."
Noha mindhárom élcsapat – a Ferrarin kívül a Mercedes és a Red Bull is – ugyanazon a keveréken, a szuperlágyon jegyezte a legjobb köridejét a teszt során, Marko figyelmeztetett, hogy még senki nem teregette ki teljesen a lapjait. Főleg az üzemanyagszintekkel lehetett játszani.
„10 kg plusz benzin nagyjából 0,35 másodpercet ér – mutatott rá. – Ráadásul a motorprogramok is különbözhettek. Ez akár egy másodpercet is jelenthetett – vagy nem. Sok részlet maradt homályban, de ha az idénynyitóra olyan hőmérsékleti viszonyok között kerülne sor, mint a tesztelésre, akkor a Ferrari lenne elöl, ez teljesen biztos."
Ha a Mercedes a szabálymódosítások ellenére mégis megtartaná az elmúlt években kiharcolt fölényét, Marko szerint Lewis Hamiltonnak sima útja vezetne a vb-cím felé, mert
a teszteken úgy tűnt, új csapattársa, a Nico Rosberg helyére lépő Valtteri Bottas nem tudja tartani vele a lépést.
„A Mercedes akkor sem fogja kisajátítani az első két helyet, ha ugyanakkora technikai fölényben lesz, mint eddig – vélte Marko. – Mások is be tudnak majd férkőzni a versenyzőik közé."
A Red Bull nem brillírozott a teszteken, bár egy viszonylag egyszerű autóval vett részt az előszezonban, és Melbourne-ben valószínűleg teljesen új aerodinamikai csomagot vet be. Az MGU-K hibája miatt meggyűlt a bajuk a motorral is, ezért alig 3200 km-t tettek meg, de a Renault már készül a javítással.
„Volt pár csúnya meghibásodásunk. Valójában mindig ugyanaz – árulta el Marko. – Ezért nem tudtunk annyit haladni, mint szerettünk volna. Melbourne-re azonban sok új, ránézésre is más alkatrészt kapunk majd, ahogy az megszokott. Az autónk festése viszont marad ugyanilyen..."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!