MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 26 : Nico Hulkenberg of Germany, driving for Renault, races during the 2017 Rolex Australian Formula 1 Grand Prix at Albert Park circuit in Melbourne, Australia on March 26, 2017. Asanka Brendon Ratnayake / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A Renault sportprogramjának főnöke szerint nem kunszt megállapítani, mik a jelenleg használt erőforrások negatívumai, de az már jóval keményebb dió lesz, hogy az egész Forma-1 számára elfogadható motorszabályokat alkossanak 2021-től.
Hogy repül az idő: az F1-ben már több mint három éve járnak a vérszegény hangjuk miatt agyonszidott turbómotorok, és az 1,6 literes, V6-os turbók élete lassan a feléhez ér – a 2020-as szezon után valószínűleg új szabványokat vezetnek be az erőforrások paramétereire. Ezzel kapcsolatban elkezdődött az egyeztetés, amelyen a jelenlegi gyártók mellett az Audi képviselői is részt vettek.
Az új motorok koncepciója már körvonalazódik: elvárás, hogy a technológiájukat továbbra is fel lehessen használni a közúti autók gyártásában, de a jelenlegieknél egyszerűbbek és olcsóbbak legyenek. Természetesen javítani kell az akusztikájukon is, az pedig evidens, hogy nagy teljesítményre legyenek képesek.
Konkrétumok azonban még nincsenek, és a Renault sportprogramját irányító Cyril Abiteboul szerint a megbeszéléseken csak most jön a neheze a 2021-től érvényes szabályokkal kapcsolatban.
"Ez tipikusan olyan téma, amelyben nehéz megoldást találni, annyira összetett - nyilatkozta az Autosportnak. - Egyrészt ki kell elégíteni az autógyártókat, melyek a jelenlegi rendszerben a sportágat finanszírozzák. Ki lehetne találni egy másfélét, amiben nincs ekkora üzleti szerepük, de jelenleg nem ez a helyzet."
Ki kell továbbá elégíteni a szurkolókat, a motorokat vásárló csapatokat is, vagyis erre a kérdésre nincs egyszerű válasz."
"Egyetértésre lehet jutni a probléma feltérképezésében, hogy mi jó, mi rossz a mostani motorszabványokban. Megoldást viszont szerintem sokkal nehezebb lesz találni, és nem csupán politikai vagy versenyképességi okokból, hanem azért is, mert a legjobb gyártók mindig megpróbálják megőrizni a kiépített előnyüket. Ez is érthető."
Abiteboul kifejtette, hogy a hibrid technológiát meg kell tartani a Forma-1-ben, és a költségek csökkentése is nagyon fontos szempont. Utóbbi a Red Bull számára is kiemelt tényező: Helmut Marko nemrég megemlítette, hogy ha nem teljesül, a csapat hátat fordíthat a világbajnokságnak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!