Pole position winner Ferrari's German driver Sebastian Vettel (L) celebrates next to second placed Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen after the qualifying session for the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit in Sochi on April 29, 2017. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A Q3 elején még ő állt az élen, de a második gyors körére nem tudta rendesen előkészíteni a gumikat. Vettel pont a végére szedte össze magát, így a Ferrari kilenc év után először elfoglalta az első rajtsort.
A Ferrari az Orosz Nagydíj időmérőjén majdnem kilenc év után először ismét elfoglalta az első rajtsort. Ez legutóbb, még a 2008-as franciaországi hétvégén, Felipe Massának és Kimi Räikkönennek jött össze, és a finn versenyző ismét részese volt sikernek, csak ezúttal Sebastian Vettel oldalán.
Sokáig úgy tűnt, hogy az övé lesz a Ferrari első pole-ja a 2015-ös Szingapúri Nagydíj óta, hiszen a Q2-ben gyorsabb volt Vettelnél, és a Q3 elején, az első körök után ő állt az élen. Másodszorra azonban nem tudott javítani, a csapattársa viszont igen, így 59 ezredmásodperccel kikapott tőle, és a 2. rajtkockába csúszott vissza.
A sima burkolatú orosz pályán az ultralágy Pirellik menedzselése jelentette a legfőbb nehézséget, és Räikkönen úgy vélte, a pole pozciója egy apróságon úszott el.
„Ezen a hétvégén jobban éreztem magam az autóban, csak a bokszból kivezető körömben forgalomba kerültem az utolsó szett gumimon, ezért azt nem sikerült annyira jól működésre bírnom, mint az előzőt az etap elején – magyarázta. – Emiatt kicsit nehezebben alakult a köröm, úgyhogy az utolsó kanyarban próbáltam visszanyerni az elvesztett időt, de ez nem jött össze."
„Elégedettebb vagyok, mint az előző pár időmérőn, de most minden eszköz a rendelkezésünkre állt, hogy az élen végezzünk – tette hozzá a finn, aki legutóbb 31 versennyel ezelőtt, a 2015-ös Olasz Nagydíjon rajtolhatott a 2. helyről. – Mindegy, a csapat számára az 1-2. hely nagyon jó."
Vettel F1-es pályafutása 47. pole-ját szerezte meg, de a 2013-as Brazil Nagydíj óta csak a másodikat. Ő a szabadedzéseken remek formában volt, kétszer is új pályacsúcsot állított fel Szocsiban, az időmérőn mégis sokáig vesztésre állt Räikkönennel, sőt Valtteri Bottasszal szemben.
Az időmérőnk jól kezdődött, magabiztosnak éreztem magam, de a Q2 végén kicsit kiestem a ritmusból"
– mondta arra utalva, hogy a Ferrari másodszor is kiküldte a pályára a versenyzőit, pedig a továbbjutásuk már biztosítva volt.
„A második próbálkozásomról azt hittem, formába hozhatom vele magam a Q3 előtt, de hibáztam, elfékeztem magam, és ezek után az első Q3-as köröm sem sikerült túl összeszedetten. A legvégén kellett elvégeznem a munkát. Akkor jó kört mentem, főleg az utolsó szektorban javítottam eleget az előzőhöz képest."
Vettel a pálya végén még így is lassabbnak bizonyult Räikkönennél, de az első két harmadban elég gyors volt ahhoz, hogy összességében jobb legyen az ideje. A versenyen ugyanakkor nem veszi biztosra a győzelmet, amellyel a mercedeses Lewis Hamiltonnal szembeni 7 pontos előnyét tovább növelhetné.
Az ellenfele ezúttal csak a 4. kockából rajtolhat majd, de az első féktávig, a 2-es kanyarig hosszú az út, ezért szélárnyékból a hátrébbról indulóknak is lehet esélyük az előzésre.
Vettel az időmérőn 4 km/ó-val kisebb végsebességet ért el a Mercedeseknél – igaz, Räikkönen érdekes módon gyorsabb volt náluk.
„Talán a pálya miatt, talán azért, ahogy a gumikkal bánunk, mi vagyunk elöl, ami jó érzés. Szép eredmény, hogy erre a versenyre javítani tudtunk az autónkon – mondta Vettel. – Holnap szoros lesz a küzdelem, Valtteri tegnap különösen gyors volt a hosszú etapjában. Meglátjuk, egyelőre azonban nagyon boldogok vagyunk, hogy visszatértünk az első rajtsorba, és a lendületünket szeretnénk átmenteni a versenyre is."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!