Nincs itt semmi látnivaló: alapvetően ezt üzente a közvéleménynek Luigi Fraboni, Ferrari motorok üzemeltetéséért felelős vezető, amikor az FIA pénteki sajtótájékoztatóján az újságírók arról érdeklődtek, hogy miként befolyásolja a Scuderia helyzetét, hogy meglepetésre már a szezon negyedik versenyhétvégéjén beépítették az autóikba a harmadik turbófeltöltőt.
Ez váratlan fejlemény, mivel a csapatok az egész szezon során összesen négy ilyen elemet használhatnak fel, utána először 10, majd egyenként 5 rajthelyes büntetést kapnak új alkatrész beépítése miatt. A szabály azt nem határozza meg, hogy egy alkatrészt meddig kell használni, és megengedi azt is, hogy korábbi elemet visszarakjanak az autóba.
Ha viszont egy adott alkatrészt már beszereltek, annak műszaki paramétereit már nem lehet megváltoztatni vagyis egy márciusban bevetett turbót később már nem lehet fejleszteni, csak új összetevőt használni. A jelenlegi állás szerint a Ferrarinak büntetlenül már csak egy ilyen fejlesztési lehetősége van, míg a Mercedesnek például három.
A Ferrarinál ennek ellenére nem aggódnak, és Fraboni meg is tudta indokolni, hogy a sűrű turbócseréknek mi volt az oka.
„Még az első néhány versenynél tartunk. Úgy fogalmaznék, hogy kisebb gondjaink akadtak, ezeket elemeztük, és csupán elővigyázatosságból cseréltünk motorokat és turbókat, mert a szezon stratégiai jelentőségű részében járunk, és nem akarunk hibákat elkövetni. Most úgy látjuk, hogy az erőforrás elemeinek négy példányával eljutunk a szezon végéig.”
A zsetonrendszer eltörlésével az idén szinte korlátlanná vált a motorfejlesztés az F1-ben, de a felhasználható elemek száma 5-ről 4-re csökkent a versenyek számának mérséklődése miatt. Ez azt jelenti, hogy a gyártók praktikusan akkor vetnek be új specifikációjú alkatrészeket, amikor egyébként is lejár az elemek átlagosan ötfutamos élettartama,
a Ferrarinál viszont három helyett csak egy ilyen lehetőség nyílik.
„Nos, nyilvánvaló, hogy egy (turbónk) maradt, majd azt fejlesztjük, amennyire csak tudjuk, de stratégiai okokból számunkra most az volt a legfontosabb, amit meg is tettünk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!