44 HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP, 77 BOTTAS Valtteri (fin) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP, action during 2017 Formula 1 FIA world championship, Bahrain Grand Prix, at Sakhir from April 13 to 16 - Photo Antonin Vincent / DPPI
Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint ez a klasszikus értelemben nem is az, de tulajdonképpen mégis: ha az egyik versenyzőjük feltartja a másikat, meg fogják kérni, hogy engedje el.
A Mercedes korábban kitartott a versenyzőinek biztosított egyenlő bánásmód mellett, de mivel az idén a Ferrari komoly fenyegetést jelent rájuk, a helyzet megváltozott. Niki Lauda az Orosz Nagydíj időmérője előtt, a BBC-nek nyilatkozva megerősítette, hogy ha valamelyik pilótájuk feltartja a másikat, ezentúl meg fogják kérni, hogy álljon félre előle.
Ez logikus: ha nem tudok olyan gyorsan menni, mint a csapattársam, lehetővé kell tennem számára, hogy harcolhasson (Sebastian) Vettellel
– mondta. – (Valtteri) Bottas és Lewis (Hamilton) legnagyobb problémája jelenleg Vettel. Őt kell legyőzni. Eddig nem voltak csapatutasítások nálunk, mert fölényesen uraltuk a mezőnyt, nem volt külső ellenfelünk, aki beférkőzhetett volna a versenyzőink közé."
„Az idén azonban, legalábbis az első három futam alapján, teljesen más a helyzet. A Ferrari ütőképes. Vettel mindig ott van az élen, nem hibázik, érdekes harcra kényszerít minket. Az új politikánk tehát az, hogy ha az egyik versenyzőnk nem tud olyan gyorsan menni, mint a másik, annak csapatjátékosként kell gondolkodnia, és nem tarthatja fel őt. Ez azonban nem csapatutasítás."
Lauda hangsúlyozta, hogy bár eddig Hamilton volt az erősebb a Mercedes pilótái közül, és legutóbb, Bahreinben kétszer félre is állították előle Bottast, fordított esetben neki is le kell majd húzódnia a csapattársa elől. Hogy ezt megtenné-e, az más kérdés: amikor például a 2014-es Magyar Nagydíjon arra kérték, engedje el a más stratégián lévő Nico Rosberget, nem engedelmeskedett.
A Mercedes főnöke, Toto Wolff is azt állította, ez klasszikus értelemben nem lesz csapatutasítás.
„Ahogy 15-20 évvel ezelőtt használták a fogalmat, amikor már a szezon elején az egyik pilótát segítjük győzelemhez a bajnoki cím kedvéért, úgy nem szeretjük – mondta. – De ha jelentős a tempókülönbség a versenyzőink között, és ennek ismerjük az okát is, beavatkozhatunk, ahogy az előző futamon tettük."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!