Az eddigi háromból mindhárom Orosz Nagydíjat a Mercedes versenyzői nyerték, és tavaly az edzéseken is kimagaslóan szerepeltek, az idén viszont a pénteki nap a Ferrarié lett, hiszen szuperlágy gumikkal Kimi Räikkönen, ultralágyakkal pedig Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a szabadedzéseken.
Vettel azt mondta, hogy a Mercedes altatott, de a kétszeres oroszországi győztes, Lewis Hamilton a Sky Sportsnak kijelentette, hogy ennek nem lenne értelme. Elismerte, hogy nehéz napjuk volt, de nem aggódott a későbbi esélyeivel kapcsolatban, még azután sem, hogy többször is elhagyta a pályát, megpördült, sőt egy csúnya elfékezése is volt, az egyik Sauber mögött.
„Mi soha sem altatunk, mert semmi értelme. Szerintem a Ferrari korábban megtette, de számunkra ennek nulla a hozadéka. Keressük az autó optimális balanszát, és általában véve trükkös napunk volt. Nem tudom, hogy (Vettel) miért mondja (hogy a Mercedes altat). Szerintem Sebastian csak ködösíteni akar. Ők tényleg nagyon gyorsak.”
Hamilton később is az autó balanszát jelölte meg fejlesztendő területként.
„Sikerült elvégeznünk azt, amire szükségünk volt. A Ferrari nagyon gyorsnak tűnt a hosszabb etapokon, úgyhogy ki kell találnunk, hogyan javítsunk a tempónkon. Bármire lehet még esélyünk. A gumik nagyon ki vannak hegyezve, nehéz kiesni a megfelelő működési tartományukból, de
amikor működnek, akkor jónak tűnnek.”
Bár Hamilton már kétszer nyert Szocsiban, a pénteki nap alapján a Mercedesnél egyelőre Bottasnak áll a zászló, hiszen Bahrein után ismét jobban szerepelt az edzésen a csapattársánál. Bottas itt hagyományosan jól megy, a Williamsszel is dobogóra állt, és a formáját a Mercedeshez is át tudta menteni. Érdekesnek nevezte a pénteket, ami nagyon más volt, mint két hete, Bahreinben.
Az aszfalt és a hőmérsékletek is teljesen másként alakulnak, mint ahogy az Bahreinben tapasztaltuk.
„A hosszabb etapok során sok dologra rájöttünk a gumikkal kapcsolatban, de az egykörös tempó terén még dolgoznunk kell azon, hogy a maximumot kihozzuk az ultralágy gumikból. Ezzel fogunk este foglalkozni, de nem feledhetjük el, hogy milyen fontos maga a verseny. Jól kezdtük a hétvégét, az autó balansza is a helyén van, de az időmérőre kell még faragnunk a köridőből.”
Bár a Ferrari pénteken gyorsabb volt a Mercedesnél, és ezt Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója is elismerte a Sky Sportsnak, úgy vélte, hogy ez a csapatok által futott programokból is következhet, valamint rámutatott, hogy Melbourne-ben sem a pénteki leggyorsabb győzött a versenyen. Azt ugyanakkor
ismét leszögezte, hogy az idén már nem dőlhetnek hátra.
„Korábban is elmondtuk már, hogy az idén teljesen új helyzet állt elő. Nagyon jó pályán haladtunk az elmúlt néhány év során, de ez felborult. Az autóknak sokkal nagyobb a leszorítóereje, megváltoztak a gumik is, és nem várható el, hogy (az előny) megmaradjon.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!