A Mercedesnél idén Valtteri Bottast sújtotta először súlyosabb motorhiba, ráadásul rögtön több is. Ironikus módon a lavinát pont a megbízhatósági céllal továbbfejlesztett új motor indította el: ezt Lewis Hamilton és a finn egyaránt megkapta a Spanyol Nagydíj pénteki edzésnapjára, csakhogy utóbbiéban felfedeztek egy elektromos problémát, ezért péntek este szét kellett szedniük az autót.
A szerelők éjjel 0 és 8 óra között, az előírt munkastop idején is a garázsban robotoltak,
vagyis a Mercedesnek el kellett lőnie az egy évben engedélyezett két lehetőségéből az egyiket, amikor felmentést kapnak a munkatilalom alól.
A fárasztó művelet után aztán jött az újabb feketeleves, ugyanis kiderült, hogy a motor hűtőrendszerében szivárog a víz,
ezért szombat délelőttre végre kellett hajtaniuk egy motorcserét.
Ekkor azt az egységet rakták vissza az autóba, amellyel Bottas a szezon első négy futamát teljesítette.
A művelettel csak a szombati szabadedzés végére végeztek a szerelők, így a finn csupán 7 kört tudott megtenni, bár ez is több a semminél. Kérdés, ezzel mekkora lépéshátrányba kerül, hiszen amellett, hogy csapattársával ellentétben nem használhatja a továbbfejlesztett motort, nem tudott sokat gyakorolni az időmérő előtt. Ez például azért fájhat neki, mert szombatra csökkentett a Pirelli a kötelezően előírt guminyomáson.
A Motorsport.com információja szerint Bottasnak annyiban szerencséje van, hogy a hibás, frissített motort meg lehet javítani, az év későbbi részében újra használhatja majd. Hamiltonnak az előző futamon, Oroszországban volt problémája a motor túlmelegedésével, de azt nem feltétlenül az erőforrás hibája okozta.