Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Spain,
#5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), #77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas F1 Team), #7 Kimi Raikkonen (FIN, Scuderia Ferrari), #33 Max Verstappen (NLD, Red Bull Racing),
start, mass, Masse, Menge, viele, many 14.05.2017. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Csúcstalálkozót szerveztek Ross Brawn, az F1 sportigazgatója, és Carmelo Ezpeleta, a MotoGP első embere között arról, hogy mit tanulhatna egymástól a két versenysorozat.
Az európai autó- és motorsport két kiemelkedő személyisége, Ross Brawn, az F1 sportigazgatója, és Carmelo Ezpeleta, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna ügyvezetője egyeztetett a Spanyol Nagydíj helyszínén, Barcelonában. Ez már önmagában is komoly lépés az F1 nemrég kinevezett, új menedzsmentje részéről, de Brawn szerint tanulni sem restek a motorosoktól.
A Brawn és a Mercedes korábbi csapatfőnöke szerint „együttműködési lehetőségekről és az egymástól való tanulásról” beszélgettek, különösen azért, hogy a jövőben elkerüljék a versenynaptáraik ütközését. Az idén összesen 8 olyan hétvége van, amikor F1-es és MotoGP nagydíjat is rendeznek, ez az F1-es naptár majdnem felét kiteszi. Ez Brawn szerint „nem okos dolog.”
„Nem vagyunk túl büszkék ahhoz, hogy egyeztessünk más bajnokságokkal, és kitaláljuk a legjobb megoldást – jelentette ki a Reutersnek. – Nehéz összehangolni a dátumokat, és nem mindig tudjuk elérni, amit szeretnénk, de legalább megpróbáljuk.”
Brawn azt is elmondta, hogy tetszik neki a MotoGP piramisszerű felépítése,
és az, hogy az idei mezőnyben mindössze két olyan motoros versenyez, akik korábban nem indultak a Moto2-ben és a Moto3-ban. Az F1-ben ez most nem ennyire megoldott, bár az FIA kísérletet tett arra, hogy egységesítse a világbajnokság felé vezető utat a szuperlicence kiadásához szükséges pontok révén.
Ez azonban önmagában nem megoldás, mert egy középszerű fiatal is bejuthat az F1-be, ha elég jó anyagi lehetőségei vannak. Erre jó példa az idén Lance Stroll, aki megnyerte ugyan az F3-as Európa-bajnokságot, de akkor is kapott volna F1-es szuperlicencet, ha később két teljesen sikertelen szezont teljesít az F1 előszobájának tekinthető Forma-2-ben.
Tetszik a fokozatosság, ami náluk van
– mondta Brawn a motorosokról. – Szerintem ezt üzletileg is érdemes megfontolni, hiszen befolyásolhatja a csapatok felépítését, az üzleteiket és az együttműködésüket az ügyfélcsapatokkal. Szerintem ez érdekes szempont” – mondta az F1 sportigazgatója, aki hosszabb távon a világ 22-24 legjobb pilótáját szeretné látni a világbajnokságban.
„Vannak üzleti szempontok is, amelyek miatt ezt nem mindig tudjuk megvalósítani. A probléma összetett, mert olyan helyzetbe kell hoznunk a csapatokat, amikor nem kell üzleti szemléletű döntéseket meghozniuk,
csak azzal kell foglalkozniuk, hogy a lehető legjobb pilótákat szerezzék meg.”
A sportigazgató szerint nem fogják egyik napról a másikra felforgatni az F1 üzleti működését, és a sportot érintő reformok terén is megfontoltak lesznek. Elárulta, a 100-105 perces versenyeket tartja az ideálisnak, szerinte nem kell lerövidíteni a futamokat, mert a technológia lehetővé teszi, hogy a nézők a kívánt formában és terjedelemben kövessék az eseményeket.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!