Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas leads after the start of the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit in Sochi on April 30, 2017. / AFP PHOTO / Alexander NEMENOV
Vágólapra másolva!
A sport új kereskedelmi igazgatója új szemléletet hozna az F1-es világbajnokság megszervezésébe. Ez a tévéknek és a szurkolóknak kedvezhet, a pályáknak nem feltétlenül.
Új menedzsment vette át a Forma-1 irányítását január végétől, és a Bernie Ecclestone-t váltó triumvirátus több szempontból is szakítani készül a nagy előd örökségével. A sajtóban általában Chase Carey elnök-vezérigazgató és Ross Brawn sportigazgató jelenik meg, de Szocsiban a Sky Sports interjút készített Sean Bratches kereskedelmi igazgatóval is.
Bratches feladata elsősorban az, hogy a sport bevételeit növelje, új médiamegoldásokat és szponzorációs együttműködéseket dolgozzon ki, illetve áttételesen szerepe van a pályákkal való egyeztetésekben is. Korábban magas beosztásban dolgozott az ESPN sportcsatornánál, részt vett a márka felépítésében és világhírűvé tételében.
Az F1-ben az egyik legnagyobb kihívás a versenynaptár átalakítása lesz. A futamok száma a résztvevők szerint a csúcson van, évente 20-21 futamnál többet a csapatok tagjai nem tudnak vállalni, és óriási erőfeszítést igényel tőlük, hogy olykor hétről hétre pályára tudjanak lépni az autók, alkalmanként kontinensnyi távolságokra egymástól.
Bernie Ecclestone eddig úgy szervezte a versenyeket, hogy azok kellően messze legyenek egymástól,
és ne vehessék el egymástól a nézőket, ez viszont megnehezítette a logisztikát, és a tévétársaságok számára sem könnyíti meg a műsoridő megtervezését. Ez elsősorban az USA-ban probléma, de Bratches változtatni szeretne a helyzeten.
„Szeretnénk jobb egyensúlyt teremteni Európa, Amerika és Ázsia között – nyilatkozta. – Egy ideális világban egy régió minden versenye egymás után következne, aztán utaznánk a következőbe. A csapatok szempontjából így hatékonyabban lehetne mozgatni a cirkuszt a világban, és a rajongókat is könnyebben lehetne irányítani.”
Azt mondhatnánk a szurkolóknak, hogy a következő két és fél hónapban korán kell kelni, hogy megnézhessék a versenyt, utána napközben, később pedig este. Ezt nagyon fontosnak tartjuk.
A CVC Capital Partners kivásárlásával a sport az amerikai Liberty Media kezébe került, és az új tulajdonosnak kiemelten fontos, hogy több tengerentúli verseny legyen, lehetőleg olyan helyszíneken, amelyek önálló úticélok is a közönség körében. Ismét
felmerült, hogy felélesztik a korábban elvetett, New Jersey-be tervezett verseny ötletét, ezúttal éjszakai futam formájában.
„Városközpontokat keresünk, ahol jelentős szurkolótábor van, érdeklődnek a verseny iránt, és részt is vesznek rajta. Szeretnénk, ha a rendezők megértenék a promóció művészetét, amely abban rejlik, hogy kiemelünk egy történetet, majd a rajongókat leültetjük a székekre, és különleges élményt nyújtunk nekik. Partnerként fogunk együttműködni velük, optimista vagyok az üzletünk ezen oldalával kapcsolatban.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!