MONTREAL, QC - JUNE 09: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner talks with Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing in the garage during practice for the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 9, 2017 in Montreal, Canada. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint kétségtelen, hogy ha bírja az autója, Max Verstappen nyerte volna meg a múlt hétvégén rendezett Azeri Nagydíjat csapattársa, Daniel Ricciardo helyett.
Az eddigi szezon kifejezetten balszerencsésen alakul az ígéretes tehetség, Max Verstappen számára, főleg a kanadai és az azeri futam miatt bosszús, hiszen mindkét esetben jó esélyei voltak dobogós helyek vagy akár a győzelem megszerzésére is. Verstappen inkább nem is beszélt az újságírókkal Bakuban, és Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is elismerte, hogy pilótája nagyon dühös.
„Borzasztóan frusztrált – mondta Horner. – Ezt ráadásul tetézi, hogy a csapattársa dobogós helyeket, és már egy győzelmet is szerzett, de lehet látni, hogy ez nem a csapat vagy az erőfeszítéseink hibája” – magyarázkodott, és „kétségtelennek” nevezte, hogy Verstappen megnyerte volna az Azeri Nagydíjat, ha az autója nem adja fel a küzdelmet már a verseny elején.
Horner viszont méltatta a versenyzőjét, mert a zaklatottság ellenére sem jellemző rá, hogy „túlvezeti” az autóját. Azt mondta, Verstappen az egész bakui hétvégén „iszonyúan lenyűgözően” vezetett, különösen a 2-es szektorban. Nagyon érettnek tartja a fiatal pilótát, aki „nyilvánvalóan éhes a sikerre, és ez valószínűleg jó dolog.”
Túlnövi majd a mostani kirívóan bosszantó tapasztalatait, és még erősebb lesz ettől.”
Verstappent az utóbbi időben többször is motorhibák kísértették, elmondása szerint ő volt az egyetlen renault-s versenyző, akinek le kellett tekerni az erőforrását a bakui időmérőn. Rémi Taffin, a Renault részéről viszont azt mondta a Motorsport.com-nak, hogy ezek korábbi specifikációjú alkatrészek miatt történtek, az aktuális fejlesztéseik már simán kibírnak 5000 kilométert is.
Bakuból hazafelé még a Red Bull kamionja is lerobbant, bár valószínűleg csak defektet kapott
Ezek bevetése azonban még várat magukra, mert várniuk kell az alkatrészek kifutására, hiszen nem akarják, hogy a gyári istálló vagy az ügyfélcsapatok túllépjék az idei motorkvótát. Taffin elismerte, hogy két hónappal tovább tartott, hogy megbízhatóvá tegyék a motorjukat, mint szerették volna, ezért eddig visszafogták a teljesítményt, de Bakuban ismét növelni kezdték azt.
Új fejlesztésű motorokat a Brit- és a Magyar Nagydíjon építenek be.
„A szezon második részében a megfelelő megbízhatóságra építve próbáljuk majd a legtöbbet kihozni a motorból – mondta. – Ez az erőforrásra értendő, beleértve az elektromos áramot, az akkumulátort, és így tovább. Meglátjuk, mit tudunk előre hozni. Lesz új üzem- és kenőanyag is, ami segíteni fog, valamint apróságok, amiket eddig elhagytunk a szezon kezdete óta.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!