Hamilton simán nyert, Vettel óriásit mentett a rajtbaleset után
2017. június 11. 19:40
Miután világbajnoki ellenfele, Sebastian Vettel a rajtnál történt koccanás miatt visszaesett a mezőny végére, a pole pozícióból induló Lewis Hamilton simán elvitorlázott idei harmadik, összesen 56 győzelme felé az egyébként őrülten akciódús, balesetekkel és vitás helyzetekkel teletűzdelt Kanadai Nagydíjon. Ezzel megfelezte, konkrétan 12 pontra csökkentette a hátrányát Vettellel szemben, aki látványosan bátor versenyzést bemutatva, az előzéseket az utolsó pillanatig halmozva felkapaszkodott a 4. helyre, mentve a menthetőt.
A Ferrarinak így is idei legrosszabb vasárnapját kellett elkönyvelnie:
Kimi Raikkönen szintén gyengén rajtolt, aztán ERS-problémák miatt lelassult, és csak a 7. helyen ért célba, a csapat tehát mindössze 18 ponttal a zsebében, a konstruktőri vezetést elveszítve távozik Montrealból. A dobogó legalsó fokára Monacóhoz hasonlóan ismét Daniel Ricciardo állhatott fel, miután hosszú körökön át maga mögött tartotta a Force India egymással perlekedő, meglepően gyors párosát.
Az újonc Lance Stroll, aki mostanában a kritikák kereszttüzében volt, hazai pályán megszerezte első pontjait, Fernando Alonsónak viszont ugyanez nem jött össze, mert hiába vezetett hősiesen, pár körrel a leintés előtt ismét beadta a kulcsot a motorja, amikor a 10. helyen haladt.
A verseny döntő pillanata a rajt volt. Vettel jól indult el, de az első kanyarban jobbról az 5. kockából rakétaként kilövő Max Verstappen, balról pedig Valtteri Bottas is kifékezte őt. Ahogy Verstappen befordult, leszakította a Ferrari jobb első szárnyvéglapját, s bár Vettel megpróbált kint maradni a pályán, a 4. körben végül muszáj volt beállnia a bokszba egy új orrkúpért.
A verseny eleje nem úgy ment, ahogy szerettem volna, de bíztam benne, hogy így is visszakerülhetek a dobogóra. A végén egyetlen kör hiányzott hozzá
– mondta, a rajtnál történtekről hozzátéve: „Összekoccantunk, ami nem csoda, hiszen három autó nem fért el ott. Be voltam szorulva, úgyhogy nem fékezhettem később, mert akkor hátulról legázoltam volna Lewist. Max letörte az első szárnyamat. Nyilván nem szándékosan tette, simán defektet kaphatott volna."
Vettelnek pont a legrosszabbkor kellett meglátogatnia a szerelőit: a Safety Car-fázis után, amit azért kellett elrendelni, mert Carlos Sainz az 1. körben leszorította a fűre Romain Grosjeant, összeütközött vele, és nagy tempóval megforogva billiárdgolyóként ütötte ki az előrébb éppen bekanyarodó Felipe Massa Williamsét. Grosjean a rádióban dühösen „őrültnek" nevezte Sainzot, de valójában ő volt az egyetlen a pórul járt hármasból, aki folytatni tudta a versenyt, sőt a végén, Alonso balszerencséjének köszönhetően még egy pontot is összekapart.
A bombasztikus rajtot követően Verstappen az ígéretes 2. helyen haladt, és ezzel Hamiltonnak is segített, hiszen feltartotta az üldözőit, mindenekelőtt Bottast, az egyetlen talpon maradt embert a két élcsapattól, akinek lett volna esélye tartani vele a lépést. Ám a 11. körben szertefoszlottak a dobogós álmai, amikor a Red Bulljában lekapcsolt az akkumulátor, és kénytelen volt leparkolni a pálya szélére, dühösen rázva a fejét.
Szerencse, hogy a rádiója sem működött, különben biztosan cifra dolgokat hallottunk volna tőle!
– ironizált a főnöke, Christian Horner. – Óriási kár érte, mert ragyogóan rajtolt, bátor manőverre szánta el magát a 2-es kanyar külső ívén. Egy kicsit összekoccant Sebastiannal, de ez sima versenybaleset volt. Mázli, hogy nem kapott defektet."
Ezzel ki is alakult a dobogósok sorrendje: Bottas megörökölte a 2., Ricciardo pedig a 3. helyet. Az ausztrál versenyzőnek azonban nem vezetett sima útja a dobogó felé, a Mercedes új specifikációjú motorját használó Force Indiák ugyanis végig a sarkában voltak.
„Csak akkor könnyebbültem meg, amikor megláttam a kockás zászlót – ismerte el Ricciardo, aki a 3. helyét ünnepelve megint pezsgőt ivott, sőt még az interjúkat készítő Patrick Stewartot is megitatta a cipőjéből. – Kemény volt. Végig védekeznem kellett, és az igazat megvallva nem voltunk igazán gyorsak. Óriási nyomás nehezedett rám, egyetlen hibát sem engedhettem meg magamnak. Elég forró volt a helyzet. A koncentrációs készségemet a végletekig próbára tette, de élveztem. Csodálatos a dobogón állni."
Ricciardóra az említett nyomást Sergio Pérez fejtette ki, aki gyakorlatilag a 4. körtől kezdve közvetlen közelről üldözte a Red Bullt.
Az ausztrál korán, már a 18. körben sort kerített egyetlen kerékcseréjére, hogy megelőzze a Force India elé vágását, és ez sikerült is neki, ám míg Pérez egy körrel később követte őt a bokszba, a csapattársa, Esteban Ocon kint maradt egészen a 32. körig. Az ifjú francia előtte, Bottas kerékcseréjét követően 10 körön át a 2. helyen állt Hamilton mögött, és a használt ultralágy gumikon remek tempót diktált.
A kiállása után az 5. helyre, Räikkönen mögé tért vissza, de eggyel előrelépett, amikor a finn a többséggel ellentétben másodszor is kiállt. A Force India versenyzői a szuperlágy Pirelliken próbálták támadni az elvileg lassabb lágyakon autózó Ricciardót, de hiába, és mivel Ocon a 13 körrel frissebb gumikon gyorsabbnak érezte magát, arra kérte a csapatot, hogy engedjék előre, hátha ő sikerrel jár. Pérez azonban nem volt hajlandó átadni neki a pozícióját, mert úgy érezte, nem lett volna értelme.
„Gyakorlatilag az egész versenyt Daniel mögött, DRS-távolságban töltöttem.
Csak egyetlen hibára, egy kis elfékezésre vártam tőle, de lényegében tökéletesen vezetett, egy hibát sem követett el
– magyarázta Pérez. – Egyvégtében több mint 40 kört töltöttem Daniel mögött, mégsem tudtam megelőzni őt, Esteban is 30-40 kört töltött mögöttem, mégsem tudott megelőzni engem. A végére darabok estek le a gumimról, úgyhogy attól tartottam, nem jutok el a célig."
A meggyőzően vezető Ocon nem haragudott Pérezre, amiért nem állt félre előle. „Ez nagyszerű versenyt volt, csak kár, hogy nem kaptam esélyt megtámadni Ricciardót – mondta. – Szerintem megvolt hozzá a tempóm, és akkor a dobogón végezhettem volna. Meg kell beszélnünk a történteket, de el fog jönni az én időm is!"
A Force India ügyvezető igazgatója, Otmar Szafnauer azzal indokolta a határozatlanságukat, hogy a bokszfalon sem voltak biztosak benne, Ocon elég gyors lenne-e az előzéshez. Ám amíg mindketten be voltak ragadva Ricciardo mögé, a Ferrari lecsapott a lehetőségre, és a 41., majd a 49. körben másodszor is behívta kereket cserélni Räikkönent és Vettelt, hogy egy új szett ultralágy gumin eredhessenek Ricciardóék nyomába.
Vettel a verseny elején lebonyolított első kiállása óta kapaszkodott egyre feljebb a mezőnyben. A 18. körben 10., a 28.-ban, Alonso megelőzése után már 7. volt a csapattársa mögött, pedig mint kiderült, az autója nem volt száz százalékos: a padlólemeze is megsérült a rajtbalesetben. A második kerékcseréjét követően ennek ellenére sorozatban szórta a leggyorsabb köröket, és közeledett Räikkönenhez, aki pedig a Force Indiákhoz került egyre közelebb.
A finnt azonban a 61. körben elhagyta a szerencséje, ha egyáltalán volt neki: elromlott az autójában a hibrid fékrásegítés, ezért levágta az utolsó sikánt, aztán végzetesen le is lassult.
Így a Ferrarinak nem kellett azon törnie a fejét, milyen trükkel varázsolja elé a szárnyaló Vettelt. Raikkönen végül örülhetett, hogy egyáltalán a 7. helyen elvergődött a célig.
„Elég gyorsak voltunk a bokszkiállás után, a fékek pont akkor adták meg magukat, amikor utolértük volna a Force Indiákat – mondta a finn, aki a Safety Car-fázist követő újraindítás után került Pérez mögé, mert kigyorsítás közben a füvön megcsúszva majdnem a falnak csapta Ferrariját. – Nyilvánvaló volt, hogy előzni nem lesz könnyű, ők az egyenesben egyébként is mindig nagyon gyorsak."
Ám Vettel megmutatta, hogy mégiscsak lehetséges. Alig 14 kör alatt behozta az extra kerékcserével összeszedett veszteséget, és a 66. körben végül egy elszánt támadással, az autóját a féktávon kis híján eldobva beszúrt Ocon mellé a célegyenes végén. A franciának, aki előzőleg Pérezt támadva vesztett lendületet, emiatt le kellett menekülnie a bukótérbe a Ferrari elől, és úgy érezte, Vettel nem volt korrekt vele, mert leszorította őt a pályáról.
A német pár másodperccel később, már az 5. helyen haladva levágta a 8/9-es kanyart, de mivel előírásszerűen a narancssárga bójától balra haladt el, nem kapott érte büntetést, megtarthatta a pozícióját. Az utolsó előtti kör végén pedig a hátsó egyenesben Pérezt kifékezve még egyet javított, hogy 12 ponttal távozhasson Montrealból. Ezek a szezon hajrájában döntőnek bizonyulhatnak számára.
Eközben Hamilton zavartalanul haladt a győzelem felé. Még a csapattársától sem kellett tartania,
Bottas ugyanis egy szögletesre fékezett gumi által okozott vibráció miatt korán, már a 22. körben kénytelen volt kiállni a bokszba,
és így a lágy keveréket kapta meg, míg Hamilton az ideális stratégiát követhette: tíz körrel később a szuperlágy Pirellikre váltott. Végül csaknem 20 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat.
„Hihetetlenül boldog vagyok. Ez csodálatos hétvége volt, hálás vagyok érte. Később alighanem be fogok ugrani a tóba!" – lelkendezett Hamilton, aki grand slamet ért el: a pole-ból indult, megnyerte versenyt, végig vezetett, és az övé lett a leggyorsabb kör is.
„Az embernek néha szüksége van ilyen hétvégékre. Az élen állva volt időm gondolkodni, és újraéltem az itteni emlékeimet 2007-ből meg a többi évből. Tényleg át tudtam érezni a pillanatot, kiélvezhettem a vezetést. Láttam a szurkolókat a pálya mellett, az idő fantasztikus volt. Igaz, kicsit erősen fújt a szél, úgyhogy azért nem lazíthattam."
Hamilton úgy vélte, most is a Ferrari lett volna a gyorsabb, de a Mercedes valójában áttörést érhetett el azzal, hogy az idén először egyszerre mindkét autóján munkára tudta fogni a gumikat. Azt viszont a csapat főnöke, Toto Wolff is elismerte, hogy a szokásosnál könnyebb dolguk volt.
Ilyen sétakocsikázásban régóta nem volt részünk!
Max merész manővert hajtott végre, és közben leborotválta Vettel első szárnyát. Egy ennyire szoros vb-ben senki nem engedhet meg magának egy kiesést – mutatott rá. – Az egész csapat megkönnyebbült, hogy visszavágtunk a múltkori, nehéz hétvége után. Az elmúlt tíz napban napi 24 órában dolgoztunk, még a szimulátor is három műszakban működött."
A Mercedes most 8 pontos előnnyel vezeti a konstruktőri tabellát a Ferrarival szemben. Úgy, hogy Räikkönen mindössze 1,7 másodperccel a Renault-ját sok előzéssel a 8. helyre bebűvészkedő Nick Hülkenberg előtt ért célba, Stroll viszont további 26 másodperccel utánuk.
„Csak annyit mondhatok, hogy nehezen kezdődött a szezon, de tudtam, hogy képes vagyok erre – állította felszabadultan a kanadai tinédzser. – Eddig mindig közbejött valami: ütközések, technikai problémák... Ma annyi történt, hogy végre tiszta napom volt. Végig jól zajlott a kommunikáció a csapattal, remek volt a balansz is."
A Williams azonban így sem lehet túl elégedett, hiszen még csak 22 pontjuk van, míg közvetlen ellenfelük, a Force India már 71-gyel áll a 4. helyen a csapatok között.
A következő fordulót két hét múlva, Bakuban rendezik meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük Olvasóinkat a Kanadai Nagydíj élő közvetítésében! A hétvégén nem csak földön, vízen is versenyeztek a csapatok egy régi hagyomány visszatérésének köszönhetően.
Az egész hétvégén vele van a kerékpárja, a mai érkezéséről készített felvételen az is jól látható, hogy igen erős szél fúj Montrealban, ez befolyásolhatja a helyzetet.
A szombati balesete után új sebességváltót és hátsó szárnyat szereltek Pascal Wehrlein autójára, így a német pilóta az utolsó rajtkocka helyett a bokszból kezdheti meg a futamot.
Ma 78 esztendős a háromszoros világbajnok Jackie Stewart. A skót pilóta 27 futamot nyert meg versenyzőként, és később csapattulajdonosként is a győztesek közé emelkedett. Jó egészséget neki!
Az Oscar-díjas Michael Douglas többször járt már F1-es futamon, ezúttal egyebek mellett a McLarennél is körbevezették a bokszban.
Nem maradt új ultralágy szett az élmezőnyben, ez azonban aligha lesz probléma, mert egy kerékcserés verseny várható, és nekik már csak új szuperlágy gumikat kell felszerelniük. Ez maximum akkor borulhat, ha a megfelelő pillanatban megjelenik a Safety Car. Kanadában ez nem kizárt, úgyhogy izgalmas taktikai csatára is van kilátás.
Jackie Stewart mellett az 1995-ös Kanadai Nagydíj győztese, Jean Alesi is születésnapját ünnepli. Alesi volt az utolsó versenyző, aki V12-es motorral nyert az F1-ben, ez egyben az egyetlen elsősége is volt.
Legalábbis egyelőre. A brit pilóta hatszor állhatott itt dobogóra, Sebastian Vettel követi négy dobogós helyezéssel.
Ez Kanadában egyébként sem ritka, de az erős szél miatt a mérnökök arra számítanak, hogy még több baleset történhet. Erre szükség is lehet, mert minden csapatnak takarékoskodnia kell itt az üzemanyaggal, ez akár a győzelem sorsát is befolyásolhatja. (Sky Sports)
A bokszutcából indulva megtehetné, hogy inkább elnyújtja az első etapját a szuperlágyakkal, de a Sauber nem ezt az utat követi.
Carlos Sainz szerint változik a szélirány a falak között, de a felvezető körén a hajtűkanyar előtt hátszelet tapasztalt, a hosszú, hátsó egyenesben viszont szembeszél fújt. (Sky Sports)
Két héttel ezelőtt a manchesteri terrortámadás áldozataira emlékezett a mezőny, ezúttal a londoni merényletben elhunytak előtt tisztelegnek.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta a BBC-nek, hogy Lewis Hamilton számára fontos a Kanadai Nagydíj, mert nem engedheti meg magának, hogy nagyon lemaradjon Sebastian Vettel mögött. A német pilóta 25 pontos előnnyel vezeti a világbajnokságot.
Esőre azért nem számítani, a szeles idő azonban továbbra is marad.
"Nagyon szokatlan" lenne, ha nem lenne legalább egy virtuális Safety Car-fázis, mondta Christian Horner a Sky Sportsnak.
Tegnap 44 fokos volt a pálya hőmérséklete, ma egyelőre 40 fok. A szél erősebb, nem tudni, hogy ez mennyire befolyásolja majd az esélyeket. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója arra számít, hogy az egész versenyen csatázni fognak a Ferrarikkal.
Elindult a felvezető kör, Danyiil Kvjat viszont nem tudott eljönni a rajtrácsról időben, ezért visszaesik a mezőny végére.
Verstappen hatalmasat rajtolt, bejött Hamilton és Bottas közé, aki majdnem nekiment Vettelnek, így ő csak a 4. helyen halad Ricciardo és Räikkönen előtt.
Sainz elvesztette az uralmát az autója fölött, és keresztbe csúszva felöklelte Massát. Nagy baleset volt, de senki sem sérült meg.
Grosjean új orrkúpot kapott, ő lökhette meg Sainzot. Wehrlein is kiállt kereket cserélni, de elég sokáig vesztegelt. A Haas szuperlágy gumikat kapott, a Sauber ultralágyakat.
A 2-es kanyarból kihajtva visszacsúszott egy kissé, majd tisztán elfordult volna a 3-asban, amikor Sainz irányíthatatlan autója letarolta. A rádión azt mondta, fogalma sincs, mi történt.
A rajt nagy vesztese a két Ferrari volt, gyorsan fel kell zárkózniuk, ha meg akarják fogni Hamiltont. Verstappen nem fogja tudni tartani vele a lépést.
A rajt előtt leszakadt egy alkatrész, talán az egyik Mercedesről, Bottas már támadja is Verstappent, Vettel elfékezte magát.
Megcsípte a füvet, és majdnem nekicsúszott a falnak, ezért visszaesett a 7. helyre Pérez mögé is. Ez egyelőre nem a Ferrari versenye, Vettel első szárnyáról is leszakadt egy hatalmas légterelő.
Szuperlágy gumikat kapott, 11,1 másodperc alatt végeztek az autójával és a 18. helyre jön vissza, vagyis ő az utolsó. Hamilton előnye 28,2 másodperc vele szemben.
1:17.171-et ért el, de Vettel is igyekszik az utolsó helyen. Vettel szárnyának jobb elejét Verstappen csapta le a rajtnál, nagy szerencséje volt, hogy nem kapott defektet.
Ő öklelte fel Sainzot, de a rádión azt üvöltötte, hogy ellenfele "hibbant." Ez Hamiltont már nem érinti, 1:16.988-cal továbbra is ő a leggyorsabb, és lerázta magáról Verstappent. Vettel egyelőre lassabb az élmezőnynél a szuperlágy gumikon, de ez nem csoda. A rádión azt mondta, hogy megint leszakadt valami az első szárnyáról.
1:26.296 volt a legutóbbi köre, ez természetesen a leggyorsabb kör volt, és már éppen faképnél hagyta volna Verstappent, amikor megállt alatta a Red Bull.
Vettelnek nincs szerencséje, ha megint bejött volna a biztonsági autó, kissé felzárkózhatott volna, de így az egész mezőnynek lassítania kell. Az állás: Hamilton, Bottas, Ricciardo, Pérez, Räikkönen.
Hülkenberg, Palmer, Ericsson kint járt a szerelőknél, Grosjean és Wehrlein viszont már volt, így Vettelnek őket hamarosan a pályán kell megelőznie. A hátsó egyenesben ez nem lesz nehéz, de így is időt fog veszteni.
A hajtűkanyar előtti sikán előtt hever a pályán, pont a híd alatt. Be kellene szaladni érte, de a sportbírók közben még mindig Verstappen autójával szerencsétlenkednek. Az egyiküknek sikerült hasra is esni, miközben tologatják a lerobbant autót.
Csapattársa, Valtteri Bottas 6 másodpercre követi, Kvjat áthajtásos büntetést kapott a rajt miatt, ez ismét jól jöhet Vettelnek, aki megelőzte Wehrleint és Grosjeant is. A többiek a már előtte autózó Vandoorne-t előzték meg, kihasználva a Honda motor gyengeségét.
Visszaért Vandoorne elé, így Vettel még kénytelen lesz őt is megelőzni a pályán. Ebben a körben utol fogja érni a McLarent, hiszen az előző körben 2,8 másodpercet hozott rajta. Hamilton és Vettel között 37 másodperc a különbség.
A finn pilóta is szuperlágy gumikat kapott, valószínűleg megpróbálták kiszabadítani a bolyból. Visszajön a 7. helyre a vonat elé, aminek sűrűjében Vettel halad a 11. helyen.
Räikkönent próbálták fedezni, és meglepetésre lágy gumikat kap az autójára. Sikeresen visszaért a Ferrari elé, Vettel közben megelőzte Hülkenberget is, és már a 10. helyen halad.
Ricciardo és Räikkönen közé ér vissza, így a sorrend lényegében nem változott, de mindhárman Fernando Alonso mögé kerültek, így időt fognak veszteni. Vettel közben Stroll mögött vesztegel.
Csak a hosszú hátsó egyenesben tudta nagy nehezen leküzdeni a gyenge McLarent, lemaradt Ricciardo és Pérez mögött. Vettel közben legyűrte Strollt és Magnussent is, most már ő is Alonso mögött van, de nagy hátrányban.
Kevesebb, mint 6 másodperc a hátránya. Közben Bottas is kijött rutinszerű kerékcserére, és meglepetésre ő is sárga jelzésű lágy gumikat kapott. Nem fenyegeti veszély a 2. helyét, de most ideiglenesen Ocon vette át azt.
1:16.269-et tud, és visszaér Ocon elé, ha kijön kereket cserélni. Rádión megüzenték neki, hogy lágy gumikat fog kapni, mert Ricciardo autóján jól működnek.
1:16.037-re javított, még mindig ultralágy gumikkal. Magnussen 5 másodperces büntetést kapott, mert előzött a VSC-fázis alatt.
Ráripakodott a mérnökére, mert számára érdektelen információt kapott, inkább a 9. helyezett Magnussen tempójára kíváncsi. Közben Vettel megelőzte őt, és feljött a 7. helyre, rögtön abszolút leggyorsabb szektort ért el.
Az első két helyen haladó pilóták még mindig nem jöttek ki, ez elsősorban Bottasnak rossz hír, mert feltartja őt a Force India. A visszajátszás szerint Vettel úgy ment el Alonso mellett, mintha lekörözés lett volna, de azóta nem tud gyorsabb lenni Räikkönennél.
Mindkét autóban Mercedes motor van, Ocon már kopott ultralágyakon megy, Bottas szinte új lágyakon. A DRS sem elég Bottasnak ahhoz, hogy komoly támadást indíthasson, Ocon szépen figyel a kigyorsításra a hajtűben.
Addig húzta az első etapját, amíg Bottasszal ellentétben szuperlágy gumikat kapott. Ocon is követte kerékcserére, így Bottas fellélegezhet. A Force India pont Vettel elé ér vissza.
A kerékcserék alaposan megkavarták a kártyákat egy időre, de most már mindenki a második etapján van, így valamelyest letisztult a kép.
Hamilton, Bottas, Ricciardo, Pérez, Räikkönen, Vettel (+4,3 másodperc), Alonso, Hülkenberg, Kvjat a pontszerzők sorrendje.
A sokkal újabb szuperlágy gumiknak köszönhetően Ocon inkább Räikkönent üldözi, mint Vettel őt. Egyéni legjobb kört futott.
Már DRS-távolságon belül van, az előző körben 6 tizedmásodperccel gyorsabb volt ellenfelénél. Egyelőre kitart az új gumik előnye, de a Ferrariknak akkor is gyorsabbnak kellene lenniük.
A Sky Sports szerint a hibrid rendszer akkumulátora adta meg magát. Vettel közben továbbra is a 7. helyen autózgat, nem igazán tud mit kezdeni az előtte haladókkal. Alonsónak viszont körönként 1 másodpercet ad, így 12-13 körön belül kiautózik egy kerékcserényi előnyt. Ez később akár jól is jöhet.
Hamilton visszakérdezett, hogy két kiállásos taktikán van-e, de mérnöke azt mondta, hogy mindenki csak egyszer áll ki. Ezt a gumikopások alapján most már elég pontosan meg tudják becsülni.
Erre senki sem számított, főleg nem a Mercedesnél, de a finn pilóta autójára felszereltek egy ultralágy szettet. Taktikát váltott a Ferrari?
A 8. helyről a 11-re esett vissza, Räikkönen a 7. helyen nagy tempóval száguld Vettel után. A német pilóta arról érdeklődött, hogy a többieknek kell-e még kereket cserélniük, de mérnöke elmondta neki, hogy nem.
Ez nem nagy meglepetés, könnyebb már az autója a kevesebb üzemanyag miatt, és új gumiszettet kapott, az 1:15.725-ös köre azonban így is meggyőző.
Räikkönen egyelőre ugyanolyan gyors, mint Vettel, de a verseny végén sokkal jobbak lesznek az abroncsai. A finn pilóta mérnöke elmondta, hogy Vettel megpróbálja megelőzni a Force Indiákat.
Megelőzte Alonsót a mezőny leginkább lenézett pilótája, így a pontszerző, 10. helyen halad, bár a kiesések az ő malmára hajtották a vizet. Vettel továbbra sem bír Oconnal, de a 3-6. hely közötti pilóták igen közel vannak egymáshoz.
Egy használt ultralágy szettet kap, és egy utolsó hajrára indul. Ez nem feltétlenül jó ötlet, de valószínűleg belátta, hogy nem tud mit kezdeni az előtte haladókkal. A 7. helyre jött vissza Räikkönen mögé, aki a leggyorsabb kört futotta 1:15.659-cel. Most mindketten drukkolhatnak, hogy jöjjön az igazi Safety Car.
Arra számítanak, hogy Vettel 8 körrel a vége előtt utoléri azt a vonatot, aminek a végén autózott 2 körrel ezelőtt. Vagyis, ha fel akar állni a dobogóra, 8 kör alatt kellene négyet előznie.
A német pilóta 1:15.431-et ért el, Ricciardo az előző körben 1:16.527-et futott. Nagy taktikai csata lesz, de egyelőre a Ricciardo-vonatnak áll a zászló.
Még mindig újszerűek a gumijai, 1:15.114-et ért el, és megkérdezte a mérnökét, hogy mennyire jó a tempója. Annyit mondott, hogy ő a leggyorsabb a pályán.
Az orosz pilóta furcsa vibrációra panaszkodott, beállt a bokszba letölteni a büntetését, majd fejetlenség alakult ki, mert először szuperlágy gumit akartak szerelni az autójára, majd inkább lágyat kapott, de azok nem voltak kikészítve. Később le is fulladt az autója a bokszban.
Pérezt valószínűleg megkérték, hogy engedje el Ocont, de ő azt mondta a rádión, hogy csak az idejüket vesztegetik, mert ő is meg tudja előzni Ricciardót. Azt ajánlotta neki a mérnöke, hogy engedje el Ocont, és ha nem jön be a terv, visszacserélik a helyüket.
Vettel gyorsabb Räikkönennél körönként fél másodperccel, Räikkönen 7 tizedet hoz Oconékon. Utolérhetik egymást, kérdés, hogy előzés lesz-e ebből.
Vettel 1:14.964-et ért el, Räikkönen elrontotta az utolsó sikánt, és így Vettel el tudott menni mellette. A német pilóta ismét száguldhat Ocon után, de már csak néhány köre van arra, hogy pontokat mentsen, és nincs közel Oconhoz.
Egy kissé elszámolták magukat a Ferrarinál, de még maradt egy kis idő. Vettel eddig szárnyalt, 1:14.962-re javította a legjobb köridőt, Räikkönen közben műszaki hibával küzd, és 1:20-as köröket fut csak.
1:14.551-et tudott szuperlágy gumikkal, Räikkönen továbbra is tekerget mindent az autóján, és visszatért az 1:17-es köridő-tartományba, Vettel pedig beragadt Ocon mögé, és nem tud előzni.
Ocont így is kőkemény manőverrel kellett leterelnie a pályáról, majd fél körrel később ő is elmért egy féktávot, így már nem támadhatja Pérezt. Räikkönen továbbra is a fékekkel küzd.
Pérez meglepően könnyen megadta magát, így Vettel már a 4. helyezett. Alonso alatt ismét megállt a McLaren, ő maga pedig felment a rajongók közé a lelátóra.
Tankönyvbe illő rajt-cél győzelmet ért el, mögötte a másik Mercedes, Valtteri Bottas ért célba Daniel Ricciardo előtt. Sebastian Vettel a korai baleset után a 4. helyig tudta visszaküzdeni magát, Sergio Pérez visszaverte Esteban Ocon utolsó támadását is, Kimi Räikkönen pedig a betegeskedő Ferrarit is behozta a 7. helyen Nico Hülkenberg, Lance Stroll és Romain Grosjean előtt.