Az élcsapatok versenyzői mindig előszeretettel panaszkodtak a lekörözendők viselkedésére, de az idén talán még a szokásosnál is több volt az ebből származó konfliktus. Miután Monacóban sok időt vesztett a lassabb autók mögött, ami hozzájárulhatott a vereségéhez, Kimi Räikkönen megpróbálta kiharcolni, hogy változtassanak a szabályokon. Az FIA ezt akkor megtagadta, de most, az Azeri Nagydíj előtt mégis módosította a paramétereket.
A rendszer úgy működik, hogy amikor a lekörözésre készülő autó 3 másodpercre közelíti meg a lassabbat, az utóbbi pilótájának figyelmeztetést kell kapnia a csapatától. A kék zászlókat tavaly már akkor elkezdték lengetni neki, amikor a különbség 1,5 másodpercre csökkent, de ezt az értéket az idén 1,0 másodpercre vitték le, hogy a lassabb autók se veszítsenek túl sok időt az elengedéssel.
Így azonban a gyorsabbak kerülnek előre nehezebben, és a problémára rátesz egy lapáttal, hogy az aerodinamika szerepe a technikai szabálymódosítások révén megnőtt, ezért az elöl haladó autók a korábbinál hosszabb turbulens áramlást „húznak maguk mögött", nagyobb távolságból lassítva le az üldözőiket a kanyarokban.
Az FIA ezért mégis beadta a derekát, és a hétvégi Azeri Nagydíjtól kezdve 1,2 másodpercre növelte azt a különbséget, amelyből már lengetni fogják a kék zászlókat a lekörözendőknek.
Erről egyébként az érintett versenyzők a pálya melletti fényzászlókon és a műszerfalon elhelyezett jelzőfényen keresztül is értesítést kapnak, és a szabályok szerint „az első adandó alkalommal" el kell engedniük a gyorsabb autót.
Ez valamelyest nyilván meg fogja könnyíteni a lekörözéseket, bár vannak olyan vélemények is, hogy a kék zászlóktól teljesen meg kellene szabadulni, és a gyorsabb versenyzőknek önállóan kellene megoldaniuk az előzést.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!