Ferrari's German driver Sebastian Vettel steers his car during the first practice session of the Formula One Azerbaijan Grand Prix at the Baku City Circuit on June 23, 2017. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Olasz lapértesülés szerint távozott az erőforrás főmérnöke a Ferrarinál betöltött állásából, de senki sem hajlandó megerősíteni a hírt. Sebastian Vettel tudomást sem akart venni róla.
A tavalyi átszervezés után újabb fontos változás történhetett a Ferrari F1-es csapatának szervezeti felépítésében. Az olasz Il Giornale szerint távozott az istállónál betöltött állásából Lorenzo Sassi, a Ferrari erőforrásának főmérnöke a vállalat elnök-vezérigazgatója, Sergio Marchionne személyes befolyása következtében.
A lap arról nem közölt részleteket, hogy Sassi csak az F1-es részlegtől távozott, és új állást kapott a FIAT-birodalomban vagy elhagyja-e a céget, mielőtt a Ferrari várhatóan a Brit Nagydíjon egy átalakított erőforrást vet be, hogy tartsák a lépést az utóbbi időben elszakadó Mercedesszel. Arról viszont írtak, hogy a helyzet meglepetést okozott a Ferrari háza táján.
Egyelőre nem tudni, hogy Sassi távozása összefüggésben van-e azzal, hogy a bakui futam előtt az FIA állítólag figyelmeztette a Ferrarit, hogy hagyjanak fel az olaj elégetésével az égéstérben a teljesítmény megnövelése, és a felhasználható üzemanyagmennyiség kicselezése érdekében. Hivatalos vizsgálat nem indult, de a Renault-nál biztosak abban, hogy
a feltételezéseknek volt alapja, bár a gyártót természetesen nem nevezték meg.
Sassi feltételezhető távozását a Ferrari nem kommentálta, Sebastian Vettel pedig csütörtökön úgy tett, mintha nem is tudna a helyzetről. „Nem tudom, mire céloz – felelte az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján. – Szerintem jobb lenne erről egy kicsit feljebb érdeklődni” – utalt a Ferrari menedzsmentjére. Kijelentette azt is, az olajégetés ügye sem aggasztja őt.
Nem hiszem – felelte, amikor azt kérdezték tőle, hogy visszaesik-e a Ferrari teljesítménye az olajégetéssel kapcsolatos mizéria okán. – Szerintem érdemes olyasvalakit kérdezni erről, aki jobban ért a motorokhoz.
Nekem csak az a fontos, hogy a motor jár, és jól működik.”
A Ferrari egyelőre a konstruktőri világbajnokság 2. helyén áll a Mercedes mögött, Vettel viszont 14 pont előnnyel egyelőre vezet Lewis Hamilton előtt, azonban igen beszűkültek a lehetőségei az erőforrás-összetevők felhasználása terén.
Vettel új turbót már csak büntetés árán kaphat,
hiszen már négy példányt beszereltek az autójába, és a régebbi példányokat felújításokkal próbálják életben tartani. MGU-H-ból háromnál tart, a többi elemből pedig a másodiknál, ami terv szerinti elhasználódást feltételez.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!