The racing car of Red Bull's Australian driver Daniel Ricciardo is towed away during a free practice session at the Hungaroring racing circuit in Budapest on July 29, 2017 prior to the Formula One Hungarian Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A Red Bull pilótája az időmérő napján közel sem volt olyan gyors, mint pénteken, mert a felmelegedő pályán alulkormányzottságtól szenvedett. Pechére az utolsó edzésen még az autója is lerobbant.
Egy nap alatt elillant a Red Bull tempóját övező optimizmus a Magyar Nagydíjon: pénteken Daniel Ricciardo mindkét edzésen a leggyorsabb volt, de a szombati gyakorláson ő és Max Verstappen is több mint 1 másodperces hátrányba került az élen végző Ferrarikhoz képest.
Az időmérőre ezt nagyjából megfelezték, de így sem tudták megelőzni legalább a Mercedes egyik pilótáját, akik feltűnően küszködtek a hétvégén, és be kellett érniük a harmadik rajtsorral. Ricciardo azt mondta, eleve rosszul kezdődött a napja, majd a harmadik edzésen elszenvedett műszaki hibája még mélyebbre lökte a gödörben.
Azzal 25 percet vesztett a felkészülési időből.
"Ma délelőttre sokat változott a pálya, és főleg a Ferrari talált rengeteg időt, mi nem tudtuk tartani velük az iramot a fejlődésben - ismerte el, utalva a péntekhez képest mintegy 10 Celsius fokkal forróbb aszfaltra. - Hamar lépéshátrányba kerültünk, és még nincs rá alátámasztott magyarázatunk."
Elöl sokkal csökkent, hátul meg sokkal nőtt a tapadás.
Az autó nagyon alulkormányzottá vált, nem tudtuk munkára fogni az első gumikat."
"A délelőtt megtett néhány kör alatt éreztem, hogy nem tartunk ott, ahol tegnap, úgyhogy dolgoznunk kellett az autón. Aztán jött a probléma, és ezt nem tudtuk megtenni - mondta. - A hidraulikával történt valami. Egy cső elengedett, vagy ilyesmi."
Nagyon hamar belém hasított, már az első Q1-es körömre kihajtva, hogy jól jött volna a hiányzó pályán töltött idő
- sopánkodott. - Max végig tudott vezetni (a délelőtti edzésen), ez alapján megpróbáltuk kitalálni, milyen a pálya, és hogyan tehetjük rajta működőképessé az autót. Az időmérőre nem készítettük fel optimálisan, s bár a Q1-ben és a Q2-ben pofoztunk rajta, a Q3-ra sem lett olyan, hogy elégedett legyek vele."
A pole megszerzését nem tartotta reálisnak, ennél viszont mindenképp jobb eredményre számított. Elismerte, hogy több hibát is vétett a legjobb körében, ezért saját teljesítményével sem lehet elégedett.
A Red Bull párosa közül Max Verstappen rajtolhat előrébbről, aki pénteken még hátrébb állt a csapaton belüli sorrendben.
"Elég sokat változtattunk az autón, mert tegnap nem voltam elégedett vele. Nem bíztam benne, hol alul-, hol túlkormányzott volt. Egyszerűen nem találtuk az egyensúlyt" - nyilatkozta a holland.
"Később viszont rendbe hoztuk az autót, az időmérőn, amikor számított, már jónak éreztem. A 4. hely egyértelmen elérhető volt, de az utolsó kísérletem előtt változtattunk az első szárnyon, ami erős túlkormányzottságot okozott. Ugyanakkor így is elégedett vagyok."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!