Lazább szabályokkal csábítanának új gyártókat az F1-be

f1 rajt sport autó szocsi
Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas leads after the start of the Formula One Russian Grand Prix at the Sochi Autodrom circuit in Sochi on April 30, 2017. / AFP PHOTO / Alexander NEMENOV
Vágólapra másolva!
Ross Brawn szerint a motoroknak továbbra is megkülönböztető szerepet kell játszaniuk, de el akarja kerülni, hogy mások is úgy küszködjenek, mint a Honda.

Javában zajlik a Forma-1 2020 utáni motorjának kidolgozása, legalábbis a szabályrendszer szintjén. A most használt, V6-os, hibrid rendszerrel kiegészített turbómotorok műszakilag nagyon fejlettek, de a közönség tetszését nem nyerték el, túl drágák, és mindössze a Hondát tudták visszacsábítani a sportba a válság után, ők viszont három éve nem tudnak labdába rúgni az F1-ben.

Várhatóan 2021-től új motorformula lép életbe, egyelőre V6-os biturbo motorokról van szó, egyszerűbb ERS-rendszerrel, és Ross Brawn, az F1 sportigazgatója azt tervezi, hogy könnyítéseket adnak azok számára, akik a szabályok életbe lépése után csatlakoznának a mezőnyhöz. Példaként említette, hogy szerinte az új gyártók kaphattak volna több fejlesztési zsetont.

Az idén négy gyártó készít motorokat az F1-be Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Brawn korábban azt is kijelentette, hogy az F1 jogtulajdonosa hajlandó segíteni a Honda felzárkózását, de most hozzátette, csak abban az esetben, ha az nem vezet „sportszerűtlen versengéshez.”

„Nem azt javaslom, hogy megmondom a Hondának, hogyan kellene motort tervezniük, de ha mi, az F1-ben segíthetjük a céljaik elérését, akkor meg fogjuk tenni. Amennyiben a Honda megkeres minket, hogy segítsünk, és az belefér a lehetőségeinkbe, de nem teremt sportszerűtlen versengést, akkor segíteni fogunk.”

A Honda küszködése elriasztja a többi gyártót Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

A Red Bull többször kijelentette már, hogy szabványos, versenyképes motorokat követelnek az F1-be, de Brawn kijelentette „nem lát értéket” abban, hogy ha a motor csak „foglalja a helyet” a karosszéria és a sebességváltó között. Abban viszont igen, ha az erőforrás „megkülönböztető szerepet” játsszon, de saját szavaival élve „ez nem lehet akkora, hogy domináns faktorrá váljon.”

„A mostani erőforrások varázslatos műszaki megoldások, de ahogy ezt már láthattuk, sajnos igencsak küszködünk, amikor egy új gyártónak fel kellene nőnie a feladathoz. Nem akarjuk túlságosan megkönnyíteni a dolgot, de új gyártókat be akarunk vonzani, akik tisztességes munkát végeznek, és három éven belül versenyképessé válnak.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!