Ferrari's German driver Sebastian Vettel drives during the British Formula One Grand Prix at the Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England on July 16, 2017. / AFP PHOTO / Andrej ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Fiaskóba torkollt a Ferrari számára a Brit Nagydíj, mert Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is defektet kapott a táv végén, ráadásul a német pilóta előnye is minimálisra olvadt a pontversenyben.
Mindössze 1 pontra csökkent Sebastian Vettel előnye az egyéni világbajnoki címért folyó küzdelemben Lewis Hamiltonnal szemben, miután csak a 7. helyen ért célba a Brit Nagydíjon, amit riválisa, Lewis Hamilton nyert meg. Hamilton végig vezetett, Vettel egy pillanatig sem volt veszélyes rá, sőt Kimi Räikkönennél is lassabbnak bizonyult.
Ennek ellenére úgy tűnt, hogy Vettel felállhat a dobogó 3. fokára, miután Räikkönen a 49. körben defektet kapott, de szerencséjére az abroncsa nem foszlott teljesen szét, és viszonylag gyorsan beért vele a bokszba. Mivel biztonsági okokból a Red Bull lecserélte Max Verstappen abroncsát is, Räikkönen végül megtartotta a 3. helyét.
Ehhez viszont az kellett, hogy Vettel autóján is felmondja a szolgálatot a lágy abroncs, az ő bal első abroncsa azonban le is vált a keréktárcsáról, miközben Vettel a boksz felé tartott, hogy az utolsó előtti kör végén újakra cseréljék a sérült gumijait. A négyszeres világbajnok a balszerencse ellenére sem keresett bűnbakot, amikor a Sky Sports megkérdezte a történtekről.
Nem hiszem, hogy ezért bárkit is hibáztatni kellene,
azt utólag egyébként is könnyű megtenni. Akkoriban ez jó döntésnek tűnt, és szerintem Kiminek is hasonló problémája támadt, és az ő kerekei gondolom legalább 4-5 körrel frissebbek voltak. Mindkettőnket meglepett” – foglalta össze a négyszeres világbajnok. Räikkönen az 51 körös verseny 24. körében állt ki a bokszba, Vettel a 18. forduló végén.
Vettel és a Ferrari balszerencséje miatt az egyéni pontversenyben 1 pontra csökkent a különbség, a Ferrari viszont már 55 pontos hátrányban van a Mercedes mögött, ami Hamilton és Valtteri Bottas remek formájának köszönhetően kettős győzelmet ünnepelhetett Silverstone-ban. Vettel azonban nem volt borús hangulatban a verseny után.
Az biztos, hogy egy kicsivel jobban is alakulhatott volna a hétvégénk, de nem hinném, hogy ez így katasztrofális volt.
„Az autónk jól működött, különösen a kanyarokban, és a balansz is rendben volt. Az elején a fékek kigyulladtak, ezért nem sikerült jól a rajt, így nehezen alakult a verseny. Nem sikerült Maxon túljutnom, de a bokszkiállással megoldottuk. Úgy tűnt, a 3-4. helyen célba érhetek” – kommentálta, hogy Räikkönen igyekezete ellenére Max Verstappen beférkőzött Vettel elé a rajtnál.
Verstappen jóval lassabb volt Hamiltonnál, Räikkönennél, és a hátulról felzárkózó Bottasnál sem tudott lényegesen jobb tempót autózni, a finn pilóta Mercedesén azonban lágy gumi volt az elején, így Vettel nem tudott megfelelő előnyt kiépíteni Bottas felgyorsulása idejére. Szerinte ezúttal a küzdelem öröme sem kárpótolta őt a pontveszteség miatt.
Az nyilvánvaló volt, hogy Valtteri utol fog érni,
mert hasznot húzott abból, hogy az elején beragadtam. Itt-ott apróságok merültek fel, és ezek végül mozgalmas délutánt hoztak – foglalta össze Vettel, a Verstappennel való csatájáról pedig azt mondta: „Ez akkoriban egyáltalán nem segített rajtam, biztosan jól nézett ki, de meg akartam előzni őt. Nem sikerült, úgyhogy igen trükkös helyzet alakult ki. Mindent bevetettem.”
Räikkönen már jobban érzi az autóját
A defektek kissé elterelték a figyelmet arról, hogy ezúttal Räikkönen volt a gyorsabb a két Ferrari közül, már az időmérőn is jobb eredményt ért el Vettelnél, majd amikor a német pilóta megszabadult Verstappentől, a kettejük közötti különbség 4,5 másodperc körül állandósult. Räikkönen ettől még nem tudott örülni a leintés után.
Az autó jobb érzetet nyújtott, mint korábban.”
„Elvégeztünk néhány módosítást, ami normálisabbá tette az autót, és ilyenkor jobban lehet nyomni. Remélem, máshol is ilyen lesz majd, de elég elkeserítő, hogy 1-2 körrel a vége előtt így jártunk a versenyen. Az egész hétvégén nem voltunk elég gyorsak, de gondolom, a Hungaroringen más lesz a helyzet.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!