Race start with 44 HAMILTON Lewis from Great Britain of team Mercedes GP and 05 VETTEL Sebastian from Germany of scuderia Ferrari ahead of the group during the Formula One Belgian Grand Prix at Circuit de Spa-Francorchamps on August 27, 2017 in Spa, Belgium. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Sajtóhírek szerint a Mercedes felrúgott egy szóbeli megállapodást az új motorok bevetésével kapcsolatban, de Toto Wolff szerint náluk nem panaszkodtak az olaszok.
A hétvégi Olasz Nagydíjtól kezdve minden újonnan bevetett erőforrásra szigorúbb előírás vonatkozik az olajfogyasztás terén. Az ügy már az év eleje óta húzódik, először a motorokat nem gyártó Red Bull gyanította, hogy az ellenfeleik olaj elégetésével növelik meg az erőforrásaik teljesítményét, majd a Mercedes a Ferrarit is gyanúsította.
A német Auto Bild a Belga Nagydíj során arról számolt be, hogy a Mercedes tisztességtelenül járhatott el a Ferrarival szemben a múlt hétvégén bevetett új erőforrása kapcsán. A szaklap arról írt, hogy „a Ferrari érdeklődött Spa előtt, hogy a csapatok tervezik-e új erőforrás használatát, és a válasz nem volt.”
Ehhez képest a Mercedes a gyári istálló autóiba új erőforrásokat szerelt be, az aktuális verzió az értesülések szerint 1,2 liter olajat fogyaszt, vagyis meghaladja a Monzától érvényes 0,9 literes határértéket. A szaklap megkérdezte az FIA-t, és a szövetség megerősítette, hogy a Mercedes erőforrása megfelel a szabályoknak.
Vagyis szabályt nem sértettek, de ha igaz a pletyka, félrevezethették a Ferrarit, és nagyobb olajfogyasztású motort vethettek be Spában.
A kérdés felmerült a Sky Sports műsorában is a Lewis Hamilton győzelmével végződő Belga Nagydíj után, de Damon Hill kérdésére Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója tagadta, hogy bárkinek bármi problémája lett volna a Spában használatba vett erőforrásukkal kapcsolatban.
„A sajtóban olvastam valamit erről, de a Ferraritól nem hallottam semmit. Ezen a hétvégén bevetettünk egy új motort, és Monza után új olajfogyasztási határt szabnak meg. Elméletileg ezt nekünk nem kellene figyelembe venni a spái motorral kapcsolatban, de egyébként megfelelünk annak is. Ugyanezt szállítjuk az ügyfeleinknek is.”
Az F1-ben négy gyártó, a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda érdekelt, utóbbi annyira le van maradva, hogy róluk senki sem feltételez trükközést, a Renault-nál pedig nemrég azt mondták még nem tartanak ott a motorfejlesztésben, hogy ilyen dolgokkal kellene kísérletezniük. Valószínű, hogy a Mercedes vagy a Ferrari – vagy mindkettő – használja az eljárást, de egyelőre egyikük sem bukott le.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!