Massa túl gyors volt, büntetést kap érte
Origo
2017. augusztus 26. 14:20
during the 2017 Formula One World Championship, Belgium Grand Prix from August 25 to 27 in Spa -Francorchamps, Belgium - Photo Florent Gooden / DPPI
A Belga Nagydíj harmadik szabadedzésén Danyiil Kvjat alatt megadta magát a Toro Rosso, az orosz motorhiba miatt kénytelen volt a Kemmel egyenes melletti fűre parkolni az autóját. Mialatt a pályabírók elszállították a tönkrement Toro Rossót, dupla sárga zászlókat lengettek a pálya érintett szakaszán. A versenyzők ilyenkor kötelesek jelentős mértékben csökkenteni a tempójukat, a sportfelügyelők azonban már az edzés közben gyanították, hogy Felipe Massának nem sikerült ezt megtennie, ezért vizsgálatot rendeltek el ellene.
A sportfelügyelők az edzés után megállapították, hogy Massa valóban
nem tett kísérletet arra, hogy jelentősen csökkentse a sebességét"
a sárga zászlós szakaszon. Ezért egyértelműen büntetés jár: a brazilt 5 hellyel hátrébb sorolják az időmérő edzés után, és három büntetőpontot is felírtak a neve mellé. Massának egyébként sincs jó hétvégéje: a pénteki első szabadedzésen kicsúszott, és a megrongálódott autójával részt sem tudott venni a délutáni gyakorláson, szombat délelőtt pedig csak a mezőny hátsó felében zárta az edzést.
Nem Massa lesz az egyetlen, akit hátrasorolnak az időmérő után:
azt már korábban tudni lehetett, hogy az új motoregységeket használó Stoffel Vandoorne-t alaposan megbüntetik, szombatra azonban már 65 rajthelyre nőtt a büntetése. Az abszurd szankció oka, hogy Vandoorne autójában a váltót, a belsőégésű motort, az MGU-H-t, az MGU-K-t és a turbófeltöltőt is kicserélték, és mindegyik részegység esetében bőven túllépte az éves limitet. Massához hasonlóan 5 rajthelyes büntetést kap a Sauber két versenyzője, Pascal Wehrlein és Marcus Ericsson is, az ő autójukban a váltót kellett idő előtt kicserélni.
A versenyzőknek alaposan figyelniük kell, ha az időmérőn szeretnék elkerülni a büntetéseket: az FIA ugyanis szombat reggel figyelmeztette a csapatokat, hogy nem marad következmények nélkül, ha egy pilóták a 4-es kanyar levágásával próbálnak előnyhöz jutni. A pénteki szabadedzéseken sokan megtették ezt, az FIA azonban szombatra egy érzékelőt szerelt a Raidillon kanyarnál lévő rázókövek mögé, amely jelzi majd, ha valaki szabálytalanul, mind a négy kerekével elhagyja a pályát.
A kanyart levágó versenyzőknek az időmérőn törlik az adott köridejét,
és a versenyen is figyelniük kell majd, hogy ne kövessék el gyakran ezt a kihágást. Aki vasárnap háromszor hagyja el négy kerékkel a pályát, figyelmeztetést kap, további incidensek esetén pedig meg is büntethetik őket.