Toro Rosso's Russian driver Daniil Kvyat (1st-L) crashes with McLaren's Spanish driver Fernando Alonso (2nd-L) and Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (1st-R) after the start during the Formula One Austria Grand Prix at the Red Bull Ring in Spielberg, on July 9, 2017. / AFP PHOTO / JOE KLAMAR
Vágólapra másolva!
A Red Bull a szélcsatorna eredményein lepődött meg, a Hondát a fékpad vezette félre, de mire behoznák a lemaradásukat, már eltelt a szezon fele. Mostantól jó irányba mennek?
Az idei szezon két komolyabb csalódását a Red Bull és a McLaren Honda hozta össze. A Red Bulltól a közvélemény azt várta, hogy a világbajnoki címért csatáznak majd, ehhez képest nem bizonyultak elég gyorsnak, sőt a megbízhatósági problémák miatt még a McLareneknél is kevesebb kört tettek meg. A Honda közben minden várakozást alulmúlva továbbra is küszködik az F1-ben.
Mindkét csapat a teszteken tapasztalta, hogy bajban vannak, és azóta rohamtempóban fejlesztenek, de az F1-ben ez is csak ahhoz elég, hogy próbálják ledolgozni a lemaradásukat. Christian Horner viszont azt mondja, legalább megtalálták a hiba okát, és az autó alapvető paramétereit, a tengelytávot és az alacsony leszorítóerős koncepciót ez nem érinti.
„Az eszközeink nem korreláltak azzal, amit a pályán tapasztaltunk – ismert el. – Különösen a szélcsatorna vitt minket tévútra. A modellünk és a gumik mérete a csatornában hamis eredményeket okozott, holott korábban nagyon megbízhatóan működött, de hirtelen eltérések alakultak ki a pálya, valamint a szélcsatorna és a CFD között.”
A legnagyobb baj az volt, hogy az autó hirtelen sokkal szélesebb és nagyobb lett, akadályt képezett a szélcsatornában,
és a miénk erre különösen érzékenynek bizonyult, olyan hibák merültek fel, amiket korábban nem láttunk. Ez talán két-két és fél hónapunkat emésztette fel. Azóta persze teljes erőbedobással dolgozunk, és próbáljuk behozni ezt az időt, de közben a többiek sem állnak egy helyben” – ismerte el Horner, aki a szezon második felében is csak azt remélheti, hogy több pontot szereznek a Ferrarinál.
Hasonlóan viszontagságos helyzetbe került a Honda is, ami az idén teljesen új erőforrással jelentkezett, de a fékpadjaikon ők sem tudták szimulálni a motort valós körülmények között érő terhelést. A szezon elején meglepően lassúnak és megbízhatatlannak bizonyult a munkájuk eredménye, ami csak a Magyar Nagydíjra vált ismét használhatóvá.
A mostani teljesítményszintet kellett volna elérni a szezon elején, de úgy gondolom, most már legalább ott tartunk, ahol Barcelonában kellett volna”
– nyilatkozta Haszegava Juszuke, a Honda F1-es programjának vezetője. – Ehhez öt hónap kellett. A műszaki fejlesztés szempontjából erre büszkének kellene lennünk, de a Forma-1-es versenynaptárban ez túl sok. Most félig megnyugodtam, félig pedig nagyon csalódott vagyok, hogy ezt nem tudtuk már a szezon elejére megvalósítani.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!