A 2014-es reformmal bevezetett motorok hétéves életciklusának pont most járunk a felénél, és már megkezdődtek az egyeztetések a következő, 2021-től hatályba lépő specifikáció előkészítéséről. Az eddigi két ülésen a jelenlegi és a potenciális új gyártókon kívül az FIA és a Liberty képviselői vitatták meg tapasztalataikat és jövőképüket.
"Eddig nagyon jól alakultak az egyeztetések, melyek során arról beszéltünk, mit akarunk megtartani a jelenlegi előírások közül. A fejlesztési költségeket kordában kell tartani, de maradnia kell a csúcs- és a hibrid technológiának. A tömeg-lóerő arányon javítanunk kell, ahogy a hangélményen is" - jelentette ki a Mercedest képviselő Toto Wolff.
"Vizsgáljuk a tényezőket, hogyan lehetne ezeket elérni.
Eddig nagyjából mindnyájunknak azonosak az elképzelései. Úgy gondolom, az év végére lezárhatjuk a témát, és kijelenthetjük, hogy mit akarunk 2021-re."
Eddig az formálódik, hogy maradnak a hathengeres motorok, de ikerturbókkal lesznek ellátva, ugyanakkor száműzik belőlük a kipufogó energiáját hasznosító MGU-H-t.
A nosztalgia félrevezetne
2014 óta rendszeresen visszatérő téma, hogy a nem jó akusztikájú, halk turbómotorok helyett újra szívókat kellene használni, nyolc vagy tíz hengerrel. Wolff ezt azonban elvi okokból rossz megoldásnak tartaná.
"Szilárd meggyőződésem, hogy az F1-nek a legmagasabb műszaki színvonalat, az innovációt, a teljesítményt kell képviselnie.
Az rossz elképzelés, hogy hozzuk vissza az 1980-90-es éveket, mert annyira szerettük"
- mondta.
Nemrég a Williams veterán pilótája, Felipe Massa is megjegyezte, hogy alaptalanok a régi időket visszasíró sirámok.
A sportág új szakmai főnöke, a rangidős mérnök Ross Brawn úgy véli, a nosztalgiázó tömeg óhajára lehet olyan megoldást találni, amely nem ellenkezne a csúcstechnológia alapelvével.
"Sok rajongó vissza akar térni a hagyományos szívómotorokhoz, ezért fel kell tennünk a kérdést, hogy miért. Azért, mert azok nagyobb hatást gyakoroltak az emberekre a hangjuk és a magasabb fordulatszám miatt - mondta Brawn. - Készíthetünk hangosabb, nagyobb fordulaton pörgő hibrid erőforrást, ami kielégítheti őket? Az F1-es motorgyártók tudják, hogy ez kulcskérdés."
Ugyanakkor hangsúlyozta: a nézőket ki kell szolgálni, a Forma-1 nem válhat öncélú technológiai laboratóriummá.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!