ALONSO Fernando (spa) McLaren Honda MCL32 ambiance portrait during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of England from july 13 to 16, in Silverstone, Great Britain - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
Kulcsfontosságú pillanatban találhatta meg a Honda a fejlődés útját az F1-es erőforrásukkal, de még ez sem biztos, hogy meggyőzi a McLarent a közös munka folytatására.
Dilemmába került a McLaren, miután a Motorsport.com információja szerint a Honda komoly lépést tehet előre a motorfejlesztés terén. Bár a portál szó szerint nem idéz senkit a csapattól, az értesülés valószínűleg helytálló, mert a McLaren ügyvezetője, Zak Brown egyben a portál ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező elnöke is.
A japán gyártó az áttörést nem egyedül, hanem a Mercedes legendás V10-es és szintén sikeres V8-as motorjait fejlesztő Ilmor révén érte el, és úgy tudni, hogy az Ilmor korábbi gyárát üzemeltető Mercedes is besegített a munkába, bár a Honda nem volt hajlandó megerősíteni a beszállítói kilétét.
„Már a 2018-as erőforrás fejlesztésén dolgozunk, de pillanatnyilag semmi konkrétumot nem lehet elárulni ezzel kapcsolatban azon kívül, hogy keményen igyekszünk további javulás érdekében, hogy a következő szezon során még versenyképesebbek lehessünk” – nyilatkozta a Honda szóvivője.
Az előrelépést több különböző tényező megváltozása eredményezheti,
a Honda ugyanis korábban vonakodott külső segítséget bevonni, és kiderült, hogy a tesztelési módszereik sem megfelelők, ezért az ígéretes eredmények a pályán nem tükröződtek, és váratlan műszaki hibákkal is szembesültek. Az Ilmor bevonása révén azonban úgy hírlik, hogy az erőforrás több különböző összetevője is fejlődésnek indult.
Az F1-es program műszaki oldalát vezető Haszegava Juszuke a Motorsport.com-nak elárulta, hogy mostantól felhagynak az egyhengeres tesztmotorok építésével és fékpadi tesztelésével, inkább a komplett V6-ost próbálgatják a laboratóriumi körülmények között.
Most már nem támaszkodunk igazán az egyhengeres eredményekre. Ez továbbra is fontos, de a teljesítménynöveléshez a V6-os eredményeket kell figyelembe venni.”
Haszegava elismerte, hogy az MGU-H meghibásodásait nagyon sokáig tartott kijavítani, de Silverstone óta az elem megbízhatóan működik. „Sok apró gondunk volt a motorral, és ezt nehéz kifürkészni a fékpadon. Ezen hamarosan felülkerekedünk, de még a pályán is meg kell bizonyosodnunk erről. A mostani MGU-H azonban már megoldásokat hordoz a problémákra, szerintem rendben lesz.
Van még esély a Toro Rossónál?
Bár korábbi sajtóhírek arról számoltak be, hogy a Honda és a Toro Rosso tárgyalásai kudarcba fulladtak, a Motorsport.com szerint még nem dőlt el teljesen, hogy az olasz istálló nem váltja le a Renault erőforrást Hondára. Ez jelenthetne menekülőutat a McLarennek, mert a francia gyártó állítólag nem akar négy istállót kiszolgálni 2018-ban.
A motorral kapcsolatos kérdés még nem dőlt el az olaszoknál, a technikai igazgató személye viszont igen,
mert megerősítették, hogy James Key az istállónál marad, de azt nem hozták nyilvánosságra, hogy meddig. Key-t korábban a Williamsszel és a Ferrarival is összefüggésbe hozták, de a britekhez Paddy Lowe érkezett, a Scuderiánál pedig egyelőre működőképesnek tűnik a legutóbbi átszervezés, így Key számára valószínűleg a maradás volt a legjobb opció.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!