A McLaren a három éve tartó szenvedést megunva rövidre zárta a második hondás fejezetet a történelemkönyvében, felbontották a megállapodást a gyártóval. A japánoktól ingyen jutottak az erőforrásokhoz, sőt azok mellé egyéb támogatást is kaptak, amely évente legalább 100 millió dollár lehetett, de a csapat versenyigazgatója szerint anyagilag sem bánják meg a váltást a Renault-ra.
Kilencedikek vagyunk a (konstruktőri) bajnokságban, holott egy jó motorral szerintem negyedikek lennénk.
A FOM (az F1 kereskedelmi jogtulajdonosa) által kifizetett pénzből önmagában fedezhetjük a motorköltségeket, úgyhogy anyagi szempontból nem kockáztatunk sokat" - mondta Eric Boullier a Forma-1 hivatalos honlapjának.
"A tulajdonosaink kellően bátrak voltak ahhoz, hogy a sportra koncentrálva hozzanak döntést, és ne ártsanak a McLarennek. Azt is mondhatták volna, hogy várjuk meg, amíg a Honda magához tér."
Ezt folyamatosan ígérte a motorgyártó, de egyre csak jöttek az újabb, időnként arcpirító problémák a teljesítménnyel és a megbízhatósággal.
A névadó szponzor nélkül maradt McLaren így 2015-ben utolsó előtti lett a csapatok rangsorában, és úgy néz ki, idén is ez a sors vár rá, miután a tavalyi fejlődés a 6. helyre léptette őket előre.
"Az elmúlt három évünk szó szerint katasztrófa volt a hitelességünket és az új szponzori megállapodásokat tekintve. Hosszú távra kell terveznünk, és teljesen biztos vagyok benne, hogy a McLaren visszajut oda, ahová tartozik - nyilatkozta Boullier. - Ezzel vissza fogjuk szerezni a hitelességünket, új szponzori hátteret fogunk felépíteni. Ehhez két-három év szükséges."
A csapat heteken át nyitva tartotta a kaput a közös munka folytatására, hátha a Honda gyakori, nagy harsonával ellátott frissítéseinek egyike áttörést hoz, de a nyár végére belátták, hogy jobb, ha különválnak.
Pontosan nem árulhatom el, miket, de több kitűzött célt sem értünk el nyárra
- mondta Boullier, hozzátéve, hogy már a szezon előtt tudták, a 2017-re elfogadott célok sem fognak megvalósulni. - Szerencsére sikerült baráti egyezséget kötnünk, és (a Hondánál) tisztában vannak vele, hogy a befektetéseik valamikor meghozzák a jutalmat. Mi nem várhatunk tovább erre, de mással sikerülhet."
Bár az egy második csapatot is ellátni kívánó Hondát először a Sauber és a Toro Rosso is lerázta, utóbbi végül frigyre lépett vele, így a japánok nem maradnak hoppon az F1-ben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!