Toro Rosso's Russian driver Daniil Kvyat (1st-L) crashes with McLaren's Spanish driver Fernando Alonso (2nd-L) and Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (1st-R) after the start during the Formula One Austria Grand Prix at the Red Bull Ring in Spielberg, on July 9, 2017. / AFP PHOTO / JOE KLAMAR
Vágólapra másolva!
Elvileg hiába állapodtak meg 2020-ig, a Renault fel akarja bontani az együttműködést régi partnerével. Ez esetben valószínű, hogy a Toro Rosso után a Red Bull is kénytelen lesz a Hondához menekülni.
Bár hivatalos bejelentés még nem történt, és a hétvégi Szingapúri Nagydíjig nem is várható, bennfentes forrásokra hivatkozva az Autosport további részleteket tudott meg a McLarent, a Hondát, a Toro Rossót, a Renault-t és Carlos Sainzt érintő kacifántos alkuról. A múlt héten kiszivárgott információk szerint a McLaren megkapja motorszállítónak a Renault-t, a gyártó csapata Sainzt, a Honda pedig maradhat az F1-ben, és a Toro Rossót láthatja el.
A szakportál úgy tudja, utóbbi megállapodás három évre szól, azaz a 2020-ben kifutó motorszabályok végéig a japánok látják el erőforrásokkal a faenzai istállót.
Ezzel a megoldással a Red Bull kísérleti nyúlnak használhatja fiókcsapatát, és ha úgy tapasztalják, hogy a három évig jobbára csak szenvedő Honda végre megfelelő szintre lépett, saját csapatukkal is őket választhatják motorszállítónak.
Mindazonáltal lehet, hogy ez nem opcionális, hanem kényszerű lépés lesz: a lap szerint a Red Bull hiába egyezett meg szóban a Renault-val a közös munka folytatásáról 2020-ig, a rombuszos márka állítólag ki akar táncolni belőle.
A kapcsolatuk 2007 óta tart, és a két évvel ezelőtti mélypontot is túlélte, amikor egy időben a Red Bull gyakorlatilag hetente szidta nyilvánosan a motorok gyenge teljesítményét. A Ferrari és a Mercedes akkor már jelezte, hogy nem akarja ellátni az egyik legveszedelmesebb riválisát, ezért ha a Renault tényleg a válás mellett dönt, a Red Bullnak nem maradhat más, mint a Honda.
Ezzel egyébként annyiban mindenképp jól járnának, hogy a japánok ingyen adnák a motorokat, és anyagi támogatást is kapnának tőlük, ahogy a McLaren esetében is volt. A csapat tavaly óta TAG Heuer névre címkézve használja a Renault erőforrását. Nemrég arról keltek szárnyra pletykák, hogy a Porsche 2021-től felvásárolja a Red Bullt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!