A Ferrari főnöke kicsit komolyabban azt felelte, hogy még a kérdést is meglepőnek tartja. „Ha akarod, szervezhetünk egy bokszmeccset a látványosság kedvéért, de szerintem nincs szükség rá – mondta.
Itt az ideje hozzászokni, hogy a csapatok viszonya civilizált. Semmi gond nincs azzal, ha a pályán behúzunk egymásnak, a pályán kívül viszont leülünk kávézgatni.
Én emberként is nagyra tartom Totót, ezt ő is tudja. Nem kávézok bárkivel. Van, akivel jól kijövök, van, akivel nem. Ez az én dolgom."
Arrivabene szerint ma már minden sportban elvárható, hogy az ellenfelek intelligensen álljanak egymáshoz. „Különben nem csapatfőnökök, hanem huligánok lennénk, márpedig nem vagyunk azok" – állította.
A jelek szerint itt van a kutya elásva: Wolff és Arrivabene személyes jó viszonya nyomja rá pozitív értelemben a bélyegét a Mercedes és a Ferrari kapcsolatára is. Elvégre az övék a végső szó, amikor dönteni kell róla, hogy megtegyenek-e egy lépést az ellenfelükkel szemben, és Wolff kerek-perec ki is jelentette, hogy a sport nem erodálhatja az egymás iránti tiszteletüket.
„Szívesen használom a rögbis hasonlatot: a játékosok lehetnek kemény és mindenre elszánt ellenfelek a pályán, meccs közben megpróbálhatnak behúzni egymásnak, aztán elboríthatják őket a győzelemmel járó érzések, de attól utána még sörözhetnek egy jót – ecsetelte. – Az évek során mi is ugyanígy álltunk hozzá a dologhoz."
Nemcsak jó, hanem hasznos is
Az ádáz ellenségeskedés izgalmasabb volt? Lehet, ám Wolff szerint a csapatok már csak azért sem engedhetik meg maguknak, hogy elmérgesedjen a viszonyuk, mert mindannyian egy hajóban eveznek. Olykor a saját érdekeiket is félretéve, együtt kell meghozniuk a Forma-1 jövőjével kapcsolatos stratégiai döntéseket, mint amilyen például az új motorformulával kapcsolatos lesz nemsokára.
Ha ez az egész platform sikeres, akkor a csapatok is azok lesznek
– mutatott rá. – Szerintem a múltban – sőt, nemcsak a múltban, hanem manapság is – voltak, illetve vannak olyan személyek, akik nagyon szűklátókörűen koncentrálnak az F1-re, mintha nem létezne semmi más. Pedig az igazság az, hogy a pályán hiába folytatunk öldöklő küzdelmet, rengeteg közös érdekünk van."