Beigazolódott a Pirelli sejtése arról, hogy esőben gondot okozhat az újraaszfaltozott monzai célegyenes: az időmérőt néhány perc után meg kellett szakítani, mert Romain Grosjean itteni balesete megmutatta, hogy a feltételek nem biztonságosak, és több mint két és fél órát kellett várni, mire a versenyirányítás újra megnyitotta a pályát.
A francia versenyző autója felúszott a vízen, és irányíthatatlanul kirepült a bukótérbe, de szerencsére csak súrolta a szalagkorlátokat. Csapatfőnöke szerint ez egyértelmű jele volt annak, hogy hiba volt egyáltalán elindítani az időmérőt.
"Véleményem szerint el sem kellett volna kezdeni - jelentette ki Günther Steiner. - Romain nem egy kanyarban (csúszott ki), vagyis ennek semmi köze sem volt a versenyzői képességeihez. Sok pilóta megemlítette, hogy túl vizes a pálya, és nem lehet látni."
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko nem így érezte, és élcelődött, hogy Grosjean gyakran ki szokott csúszni, de ez kissé túlzó kritikának tűnt a részéről. Fernando Alonso a Sky Sportsnak nyilatkozva úgy érezte,
csak a célegyenessel volt baj, a pálya többi része elfogadható állapotban lett volna az időmérő korábbi folytatásához.
Az időmérő után nyíltan bírálta a kivitelezést. "A célegyenes túlságosan vizes volt.
Mondjuk ki, az új aszfalt nem felelt meg az F1 szabványainak.
Nem lehet ekkora különbség kétféle aszfaltréteg között" - jelentette ki. Egyúttal kifejezte reményét, hogy a következő hasonló esetben a Forma-1 vezetői kitalálnak valamit a nézők szórakoztatására a kényszerszünet alatt.
Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója azt mondta, a gumigyártó mérései szerint az új felület feleannyira érdes, mint az előző, ezért volt csúszósabb.
Valtteri Bottas az időmérő félbeszakítását is hibának tartja, mert szerinte Grosjean kicsúszása után javult volna a helyzet. "Ha az elején senki nem csúszik ki, már csak egy-két körre lett volna szükség, hogy az autók letakarítsák a vizet az aszfaltról, különösen a célegyenes új burkolatáról, mert a problémát az okozta, a pálya többi része rendben volt" - mondta.
A megszakítás nélkül minden rendben ment volna, de mivel egy ideig nem voltak autók odakint, nem volt, ami letakarítsa a vizet.
Alapvetően ezért kellett megvárnunk, amíg az eső elállt."
A pole pozíciót megszerző Lewis Hamilton az Origo GPhírek kérdésére elmondta, hogy ő is nagyon nehéznek érezte a vezetést a célegyenesben.
"A célegyenes végig nagyon csúszott, mert az új aszfalt nem vezette el a vizet. Amúgy az első kanyarnál nehéz volt ráérezni a fékezési pontra, a másodikból pedig borzasztóan trükkös volt kigyorsítani. A pálya középső része szerintem nem volt vészes. A legnagyobb kihívást alighanem az Ascari jelentette, különösen a kijárata" - mondta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!