MONZA, ITALY - SEPTEMBER 02: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during qualifying for the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 2, 2017 in Monza, Italy. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20170902-28552 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Mivel a monzai pálya papíron nem kedvez nekik, és nem számítottak esőre, már előre bevállalták a motorcseréket, úgyhogy a rajtrács hátsó feléből kell majd nekivágniuk az Olasz Nagydíjnak, holott a 2-3. helyen zárták az időmérőt. Az intermediate gumik tapadásától nem voltak elragadtatva.
Lewis Hamilton megeresztett egy csalódott félmosolyt, amikor az Olasz Nagydíj időmérője után leesett neki, hogy a Red Bull pilótáira a verseny előtt még rajtbüntetés vár. „Pedig jó hátvédek lettek volna a Ferrarikkal szemben" – mondta arra utalva, hogy Max Verstappen és Daniel Ricciardo a 2-3. helyen végzett, míg világbajnoki ellenfele, Sebastian Vettel az esőgumikkal küszködve csak 8. lett, ahonnan a Red Bullok hátrasorolásának köszönhetően kettővel előrelép majd.
A Red Bull abban a tudatban szánta rá magát a hajtáslánc-elemek cseréjére, hogy nincs vesztenivalójuk, mert a gyors Monza, ahol a motorerő a meghatározó, úgysem fekszik nekik.
Az időjárás azonban felülírta a számításaikat, ezért ironikus módon az idei legjobb edzéseredményüket érték el.
Verstappen a büntetése miatt valószínűleg a 15., Ricciardo pedig a 18. kockából vág majd neki a versenynek, bár elismerték, hogy mivel száraz idő várható, a 2-3. helyet úgyis bajosan tudták volna megtartani az egyenesben gyorsabb Ferrarikkal és Valtteri Bottas Mercedesével szemben.
Verstappen azért így is bizakodó. „A rajthelyünk nem a legjobb, de a tempónk mindenképpen megvan ahhoz, hogy legalább a pontszerzők közé visszatornázzuk magunkat – mondta. – Nekem balszerencse, hogy a Williams és a Force India ennyire elölről fognak rajtolni, mert így az első pár körben nagyon meglógnak majd. Azért megtesszük, ami tőlünk telik."
Az intermediate gumik nem működtek
A holland versenyző ezzel két újoncra, Lance Strollra illetve Esteban Oconra utalt, akik az esőben sziporkázva közvetlenül a Red Bull párosa mögött zárták az időmérőt, vagyis megöröklik tőlük a 2-3. rajthelyet. Mindketten a Mercedes motorját használják, úgyhogy az üldözőiknek nehéz lesz elkapniuk őket.
A monzai időmérő a hol csillapodó, hol újra rákezdő eső miatt csaknem négy órásra nyúlt. Miután végre elindították, a Q1-ben és a Q2-ben a pálya az intermediate gumikhoz is hamar alkalmassá vált, de ezekkel a Red Bull nem igazán boldogult, ezért mázlijuk volt, hogy a Q3 elejére megint hevesebben kezdett zuhogni, ezért mindenkinek vissza kellett váltania a rendes esőgumikra.
Verstappen az Origo GPhírek kérdésére elismerte, hogy az intermediate-ek teljesítményét nem érezte kielégítőnek. „A korábbi időkhöz képest egész évben nagyon nehéz volt bemelegíteni őket – mondta. – Tavaly mindig nagyon kényelmesen éreztük magunkat rajtuk, mert lágyak voltak, most viszont borzasztóan keménynek érződnek, ezért gyakran blokkolnak, és egyszerűen nem tudjuk feltornázni őket a megfelelő hőmérsékletre, mivel csak csúszkálunk. Ezért gyűlt meg velük a bajunk ma is."
Én úgy éreztem, a pálya elég száraz volt az interekhez, mégis az esőgumik voltak gyorsabbak, mert lágyabbak, ezért hamarabb felmelegedtek, és így könnyebb volt fékezni is velük.
A Q1-ben tehát nagyon nehéz volt az interekkel, a Q2-ben aztán kicsit könnyebb lett, mert egy ideig egész száraz volt a pálya, a Q3-ban pedig megint rákezdett az eső, úgyhogy rögtön visszatértünk az extrém esőgumikhoz, ami helyes döntésnek bizonyult."
Ricciardo osztotta a csapattársa véleményét: ő is úgy gondolta, a vízszint alapján az intermediate-nek kellett volna jobban passzolniuk a körülményekhez. „Amikor az esőgumikról átváltottunk rájuk, biztos voltam benne, hogy sokkal jobban fognak tapadni, de úgy tűnt, soha nem kapcsoltak be rendesen" – magyarázta.
„Nagyon hidegnek érződtek, szörnyen gyengén tapadtak. A gond ilyenkor az, hogy a gumi belsejét nem lehet felmelegíteni, így hiába száradt fel az aszfalt, nem tudtuk munkára fogni az intereket. Ez valóban meglepett minket, azt hittem, ilyen körülmények között jobbak lesznek."
A kínosan hosszúra nyúlt időmérőn nem volt könnyű lekötni a közönség figyelmét, de Ricciardo mindent megtett, hogy a nézők ne unatkozzanak:
a közvetítés közben megszerzett egy TV-kamerát, és magát operatőrnek álcázva elkezdett közelképeket készíteni a Mercedes autójáról.
„Van ott az a rés közvetlenül a hátsó szárnyvéglap alatt, ami kb. 5,6 mm-es, na, az titkuk! – felelte viccesen, amikor megkérdezték, hogy látott-e valami érdekeset. – Á, csak ökörködtem egy kicsit, és igyekeztem elszórakoztatni a nézőket is. Nagyon szép volt tőlük, hogy ilyen sokáig kitartottak a pályán, örültem, hogy legalább nem hiába vártak."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!