14 ALONSO Fernando from Spain from McLaren Honda rounded of 31 OCON Esteban from France Force India and 27 HULKENBERG Nico from Germany of team Renault Sport F1 team during the Formula One Belgian Grand Prix at Circuit de Spa-Francorchamps on August 27, 2017 in Spa, Belgium. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Azt mondja, hiába nem találtak a Honda mérnökei hibát a motorban, ő tényleg problémára utaló jeleket tapasztalt az autóban.
Sokan megkérdőjelezték, hogy Fernando Alonso tényleg motorhiba miatt állt-e ki a Belga Nagydíjról, nem pedig azért, mert tele lett a hócipője a Honda újabb silány teljesítményével. A spanyolt meghökkenti a feltételezés a színjátékról, amit amúgy az táplál, hogy a gyártó sem a közvetlenül az eset után, sem a héten lefolytatott alapos vizsgálat során nem talált rendellenességet az egységben, ő pedig a rádión megkérdezte, hogy várható-e eső, mielőtt begurult a garázsba.
Olvastam erről, és meglepett. Úgy látszik, az emberek elfelejtik, hogy a versenyzésért vagyok itt
- kommentálta Alonso a vádakat. - Szerintem nem igazán figyeltek a valódi eseményekre Spában."
"Több probléma is akadt az erőforrással a kiesésem előtti 3-4 körben. Korábban is előfordult többször, hogy néhány érzékelő bekrepált, hogy néhány dolgot rossznak kezdtem érezni, és ez rögtön a motor felrobbanásához vezetett."
"Ezúttal a gondok jelentkezése után kiálltam, és ellenőrizték az egész motort. Úgy tűnik, minden rendben van vele, pénteken megpróbáljuk beszerelni a második edzésre."
Alonso példákkal próbálta alátámasztani, hogy a folyamatosan előtte tornyosuló akadályok ellenére teljes erőbedobással akarja végezni a feladatát.
"Három éve harcolnom kell a Q1-ekben, a maximumot kell nyújtanom a rajtoknál is. Magyarországon egyszer azért toltam fel a lejtőn saját kezűleg az autómat a Q1-ben, hogy a Q2-ben ismét próbálkozhassak. Bahreinben törött bordával is megpróbáltam versenyezni" - emlékeztetett.
Alonso Monzában a Honda új 3.7-es motorverzióját fogja használni, és emiatt - mivel az egy évre szabadon engedélyezett keretéből már rég kifutott - hátrébb sorolják a rajtrácson az időmérő után. A McLaren csütörtök délután tette le a voksot a lépés mellett, ami nem meglepő, hiszen ezen a gyors pályán valószínűleg büntetés nélkül sem sok sikerélmény várna a csapatra.
A spanyol versenyző konkrétan 35 helyes büntetést kap:
belső égésű motorból és MGU-K-ból a 7.-et, turbóból és MGU-H-ból a 9.-et, vezérlőelektronikából az 5.-et, akkumulátorból pedig a 6.-at szerelik be az autójába, pedig még csak a 13. versenynél tartunk, és a szabályok szerint az egész szezonban csak négyet lehetne használni az egyes hajtáslánc-elemekből.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!