Mercedes' British driver Lewis Hamilton (L) and Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas (R) pose for pictures during a meet the fans session in Kuala Lumpur on September 27, 2017, ahead of the Malaysia Grand Prix.
The Malaysia Grand Prix will take place on October 1. / AFP PHOTO / MOHD RASFAN
Vágólapra másolva!
Elismerte, a saját vezetői stílusa is hátráltatta őt az előző néhány verseny során, nem a Mercedes fejlesztési irányvonalát hibáztatta a visszaesése miatt.
Nehezen indult a szezon a Mercedesnél új szerzeményük, Valtteri Bottas számára, de a finn pilóta az Orosz Nagydíjon elért győzelmével formába lendült, és Lewis Hamilton sebességváltó-cseréjét kihasználva később győzni tudott az Osztrák Nagydíjon is. Amikor Hamiltonnak nem jött ki a lépés, Bottas hozta az eredményeket, a nyári szünet óta viszont nem tud labdába rúgni mellette.
„A természetes vezetői stílusom bizonyos elemei pont ellentétesek azzal, ami ehhez az autóhoz kell – ismerte el. – A gumik menedzselése igen trükkössé vált a számomra. Sok apróság egyszerűen a gumik hőmérsékletével kapcsolatos, és ezek befolyásolják a tapadást, valamint a teljesítményt is. Bizonyos pályákon versenyzőként többet kell beleadnom.”
Szingapúrban különösen feltűnő volt a különbség, Bottas az egész hétvégén lassabbnak bizonyult Hamiltonnál, de szerinte ez elsősorban a nedves pályán volt szembetűnő. Úgy vélte, a fő probléma az volt, hogy az etapok elején túl gyorsan visszaesett a tempója, de már tudja, hogy ha újrakezdené azt a versenyt, mit kellene másként csinálnia.
Kijelentette, nem az autó fejlesztései miatt került hátrányba, neki kell alkalmazkodnia.
„Szerintem tudok változtatni a vezetői stílusomon bizonyos szempontból, nincs más választásom, mint ezt megtenni. Az autóversenyzésben mindig ez történik – foglalta össze. – A versenyeken mindig hozzá kell szokni az autókhoz, hogy a csomagból a lehető legtöbbet hozhassuk ki. Nem lehet ragaszkodni egyféle vezetői stílushoz, mert nem az a leggyorsabb.”
Bottashoz kapcsolódó hír, hogy a Motorsport.com értesülése szerint a Mercedes nagyságrendileg 10 millió fontot fizetett érte a télen a Williamsnek, az idei szezon során viszont elérte, hogy jövőre is meghosszabbítsák a szerződését. Bár a teljesítménye olykor hullámzó, Hamiltonnal jól kijön és együtt húzzák a csapatot, ráadásul általában a beállításaik is azonos irányba mennek.
Szingapúr ebből a szempontból is kivétel volt.
„Szingapúr egyszeri eset volt, nagyon különböző irányokat választottunk az autó beállítása terén – mondta. – Egyszerűen nem tudtam vezetni az autót Lewis-éhoz hasonló beállítással. A teljesítmény terén az általam választott út nem volt ideális, de legalább tudtam menni az autóval. Az idén általában hasonló beállításokat választunk, nincsenek nagy különbségek.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!